رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم از کاهش ۱۳ درصدی ابلاغی اعتبار سال ۹۹ نسبت به مصوب قانونی خبر داد و گفت: در اعتبارات جاری و هزینه‌ای افزایش ۵۰ درصدی فوق‌العاده‌ای مطرح و مصوب شد.
کد خبر: ۸۶۴۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲ 21 June 2020

به گزارش تابناک قم، محمود نوربخش در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت استان در سالن کرامت استانداری، گفت: با اشاره به توزیع اعتبارات عمرانی و جاری دستگاه‌ها گفت: قسمتی از وظایفی که معمولاً در سال 99 در توزیع اعتبار باید انجام می‌دادیم در همان لایحه 98 انجام دادیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم افزود: بودجه ابلاغی اعتبار سال 99 نسبت به مصوب قانونی شاهد از کاهش 13 درصدی است. این موضوع باید در فصول مصوب قانون به تصویب شورای برنامه‌ریزی استان می‌رساندیم که اصلی‌ترین بحث در اعتبارت تملک این بود.

وی افزود: بودجه عمرانی استانی 198 میلیارد تومان بود که با کاهش 13 درصدی به 171 میلیارد تومان اعتبار رسیدیم که باید این کاهش را با توجه به شاخص‌های موجود بین فصول توزیع می‌کردیم که با در نظر گرفتن اولویت‌ها انجام شد.

نوربخش تصریح کرد: اولویت‌های استان در حال حاضر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، زیرساخت‌های بخش‌های تولید تولیدی، خدمات شهری و روستایی و آموزش‌وپرورش است. البته این اعتبارات می‌توانست از محل اعتبارات متوازن استانی تأمین شود که بقیه فصول این شرایط را نداشتند به همین دلیل این کاهش را به آن‌ها منتسب کردیم.

وی افزود: از محل این اعتبارات باید 20 پروژه نیمه‌تمام را در سال 99 به اتمام برسانیم. در بخش تملک، اعتبارات متوازن استانی مبتنی بر شاخص‌هایی بود که در قالب دستورالعمل به ما ابلاغ شد که پایین‌تر از میانگین کشوری بودیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم با ذکر این مطلب که در اعتبارات جاری و هزینه‌ای افزایش 50 درصدی فوق‌العاده‌ای مطرح و مصوبه شد، عنوان کرد: ولی در لایحه گنجانده نشده بود اما اعتباراتی که برای استان مصوب شده و ابلاغ کردند مبتنی بر بدون در نظر گرفتن 50 درصدی بود که در لایحه آمده بود.

وی تصریح کرد: طبق ضوابط، بودجه خزانه معین استان و کل کشور موظف است که ابتدا حقوق کارکنان را تأمین کند اما این را در مصوبات جلسه شورا قرار دادیم که از سطح ملی پیگیر اعتبارات سایر دستگاه‌های اجرایی شویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم در پایان خاطرنشان کرد:200 میلیارد تومان اعتبارات جاری و هزینه‌ای استان بوده اما اعتبارات ابلاغی 194 میلیارد تومان بود که همین مقدار در میان دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار