معاون جهاد کشاورزی قم:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: در راستای عمل به شعار جهش تولید، سطح زیرکشت جو امسال در استان افزایش‌یافته و به ۲۲هزار هکتار رسیده که میزان قابل‌توجهی است.
کد خبر: ۸۶۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۱ 20 June 2020

به گزارش تابناک قم، محمدعلی سلامی،‌ بیان کرد: عواملی همچون بارندگی‌های خوبی که در استان شاهد بودیم در کنار هزینه‌های تولید و نیاز به آبیاری کمتر این محصول در مقایسه با گندم، باعث شد سطح زیر کشت این جو در قم افزایش یابد.

وی با اشاره به این‌که جو تولیدشده در قم کیفیت مناسبی دارد،‌ افزود:‌ امسال بیش از ۱۰۰ هزار تن جو از مزارع قم برداشت می‌شود که نقش موثری در تامین خوراک دام استان خواهد داشت.

وی ادامه داد: جو ازجمله محصولاتی است که به‌صورت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود اما در کنار این موضوع،‌ بازار آزاد فروش جو نیز مناسب است و بسیاری از کشاورزان محصول خود را از این طریق به فروش می‌رسانند.

سلامی گفت: به‌طورکلی جو تولیدشده در مناطق گرمسیری ازجمله قم دارای کیفیت مطلوبی است و به همین دلیل مشتریان بسیاری از سایر استان‌های کشور دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی قم برای افزایش ظرفیت تولید خوراک دام در استان، بیان کرد: قم ازجمله قطب‌های مهم دامپروری کشور است و تولید جو به‌منظور تامین پایدار خوراک دام در آن از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی ادامه داد: بر اساس راهبرد تغییر الگوی کشت در قم از ارقامی برای کشت جو استفاده می‌شود که در مقابل تنش‌های محیطی مقاوم‌تر و به دوره آبیاری کمتری نیاز داشته باشد.

در حال حاضر میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم سالانه برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است که این میزان در سال جاری با اجرای برنامه‌های جهش تولید به بیش از یک‌میلیون تن خواهد رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار