سال‌هاست خیابان‌های هدف، حائری و مولوی و کوچه ۷۷ خاک فرج مسیر تردد آمبولانس‌های اورژانس بیمارستان آیت ا... گلپایگانی است که به دلیل بارگیری و تخلیه انواع وانت و کامیون عبور و مرور اتومبیل و حتی رهگذران پیاده به‌سختی انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۶۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۳ 20 June 2020

به گزارش تابناک قم، هر شب ساعت 10 به بعد تنها صدای آشنای خیابان دست‌به‌دست شدن پرسروصدای کیسه‌های برنج و روغن است که چند دقیقه یک‌بار در صدای آژیر آمبولانسی گم‌شده و اهالی خیابان در دلهره سلامتی یکی از همنوعانشان نمی‌فهمند الان نوبت کیسه حبوبات بوده که از دستی پرتاب شود یا شکر.

سال‌هاست که این گلایه ساکنان خیابان‌های هدف، حائری و مولوی و کوچه 77 خاک فرج از مسئولان ساماندهی این وضعیت بوده و هنوز خبری از اقدام مؤثری نیست و خواب اهالی این منطقه با سرشماری کیسه‌های بنکداران ساکن این خیابان مشوش می‌شود.

این بار خبرنگار تسنیم در قم در پی گلایه‌های شهروندان از این موضوع به سراغ رئیس اتحادیه صنف بنکداران و عمده‌فروشان مواد غذائی رفته تا نظر این‌طرف دعوا نیز بشنود و ببیند صاحبان این صداهای شبانه خودشان چه نظری داشته و آیا برنامه‌ای برای این موضوع دارند یا خیر.

سید ابراهیم صحفی مشکلات این منطقه را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: خیابان‌های هدف، حائری و مولوی و کوچه 77 خاک فرج مسیر تردد آمبولانس‌های اورژانس بیمارستان آیت ا... گلپایگانی است که به دلیل بارگیری و تخلیه انواع وانت و کامیون عبور و مرور اتومبیل و حتی رهگذران پیاده به‌سختی انجام می‌شود.

وی افزود: ساکنین این منطقه می‌گویند شب‌ها از ساعت 22 تا صبح ده‌ها تریلی و کامیون در خیابان مولوی بارشان تخلیه می‌شود و با صدای فریاد کارگران و زدن کیسه برنج و شکر و حلب روغن به زمین از خواب بیدار می‌شویم و تا صبح گرفتار صدای تخلیه هستیم و روزها تا شب هم درگیر بارگیری وانت‌ها و راه‌بندان و سروصدا و شلوغی هستیم و فرزندان و خانواده‌مان باید از لابه‌لای کامیون‌ها تردد کنند، چرا مسئولان فکری به حال این وضع نابسامان نمی‌کنند.

عمده‌فروشان مواد غذایی بیش از 4 سال است بلاتکلیف هستند

رئیس اتحادیه صنف بنکداران و عمده‌فروشان مواد غذائی قم بیان کرد: با توجه به لزوم انتقال عمده‌فروشان و بنکداران مواد غذائی از مرکز شهر به شهرک، چرا مسئولین هیچ‌گونه اقدامی برای انتقال این صنف نمی‌کنند، از سوی دیگر بنکداران و عمده‌فروشان مواد غذائی مدعی هستند که حدود 4 سال پیش 70 قطعه زمین در شهرک بنکداران خریدند و وجه زمین و هزینه شارژ و نگهداری که هرساله چندین میلیون تومان است که طی بیش از سه و نیم سال گذشته تاکنون به شرکت شهرک‌های صنعتی قم پرداخت کرده‌اند.

صحفی ادامه داد: بعد از چند سال که عمده‌فروشان مواد غذایی زمین را خریدند، شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اقدامی عجیب مجدداً متری حدود 280 هزار تومان بابت ساخت تجاری از آنان گرفته است درصورتی‌که شهرک تجاری و صنفی بوده و اخذ مجدد هزینه تجاری از شهرک صنفی وجاهت قانونی ندارد و متأسفانه شرکت شهرک‌ها بنای همکاری با بنکداران که تأمین‌کننده و توزیع‌کننده مواد غذائی و لبنیات و مواد بهداشتی هستند را ندارد و فقط با عناوین مختلف به فکر گرفتن پول و مانع‌تراشی درراه پیشرفت این پروژه است.

وی عنوان کرد: بنکداران می‌گویند در این سال‌ها به دلیل کارشکنی ادارات قم سختی و مشکلات زیادی را متحمل شدیم، در سال 1395 سوله را با کمتر از یک‌پنجم قیمت فعلی می‌ساختیم ولی به دلیل صادر نکردن پروانه ساخت کار را چند سال به تأخیر انداختند و به امسال کشاندند که باید چندین برابر هزینه ساخت سالن کنیم، آیا مدیرانی که این پروژه لازم استان را به دلایل نامعلوم متوقف کردند و ضرر و زیان سنگین زدند پاسخگو هستند؟

رئیس اتحادیه صنف بنکداران و عمده‌فروشان مواد غذائی قم تصریح کرد: آیا مدیران استان قم عملکرد استان‌های دیگر مانند شیراز، خراسان رضوی، خوزستان و شهرهای دیگر را در حمایت از انتقال بنکداران به شهرک و اعطای زمین و وام باقیمت خیلی مناسب جهت تشویق این صنف برای انتقال به شهرک بنکداران و ساختن انبارهای بسیار بزرگ و بهداشتی و استاندارد به‌منظور ایجاد فضای ذخیره مناسب اقلام مواد غذائی و بهداشتی و لبنیات را ندیده و نشنیده‌اند.

اداره کل راه و شرکت شهرک‌های صنعتی نسبت به احداث شهرک بنکداران قم همکاری نمی‌کنند

صحفی با بیان اینکه کلیه موارد عدم همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی قم و اداره راه و شهرسازی قم را به معاونت محترم استاندار و ریاست سازمان صمت و نمایندگان مردم در مجلس اعلام کردیم، افزود: مدتی است که منتظر پاسخ هستیم و هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم و در صورت ادامه‌دار بودن ایجاد دست‌انداز و مشکل‌آفرینی، کلیه مستندات مربوطه را به مردم شریف قم ارائه کرده تا از پیگیری‌های اتحادیه و اعضای اتحادیه جهت ساخت شهرک و همچنین از عدم همکاری ادارات مربوطه بااطلاع باشند.

وی عنوان کرد: جهت روشنگری و ایجاد شفافیت از مدیران تمامی ادارات مرتبط با این طرح (راه و شهرسازی ، شرکت شهرک‌های صنعتی و ...)که طی چند سال با ندادن مجوز و عدم همکاری جلوی اجرای این طرح بزرگ استانی را گرفته‌اند درخواست پاسخ گوئی به همشهریان محترم و بنکداران قم که لطمات عدم احداث شهرک را متحمل شده‌اند راداریم و همچنین آمادگی کامل جهت انعکاس پاسخ ادارات مرتبط راداریم .

فعالیت عمده‌فروشان مواد غذایی در مرکز شهر مشکلات زیادی به همراه دارد

رئیس اتحادیه صنف بنکداران و عمده‌فروشان مواد غذائی قم خاطرنشان کرد: شهر مقدس و زائرپذیر قم باید به شهری با امکانات کافی جهت پذیرش زائران تبدیل شود و نباید مشاغلی چون عمده‌فروشی مواد غذائی که دائماً مشغول تخلیه و بارگیری وسائط نقلیه سنگین و نیمه سنگین هستند در مرکز شهر و خیابان‌های شلوغ فعالیت داشته باشند و باید هرچه زودتر مشکلات رفع و شهرک بنکداران احداث و راه‌اندازی شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار