شهردار قم با اشاره به پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس شهر قم، اظهار کرد: این پروژه باید یکی از نمادها و شاخص‌های شهر قم باشد و تمام عناوین و بخش‌های آن از محوطه گرفته تا داخل آن به بهترین شکل اجرا شود.
کد خبر: ۸۶۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۴ 12 June 2020

به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد امروز در دیدار سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدقاسم ناظر معاون هماهنگ کننده و سرهنگ سیدحسین ستوده رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: نزدیک به ۵۰۰ پروژه داریم که حدود ۱۰ درصد آنها بالای ۳۰ میلیارد تومان اعتبار داشته و عمده آنها امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

شهردار قم با اشاره به رونمایی از تعدادی دستگاه اتوبوس جدید، اظهار کرد: اتوبوس قیمت قابل توجهی پیدا کرده و باید بیش از ۸۰ درصد قیمت را دولت تامین کند که اینگونه نیست.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اورهال و بازسازی تعدادی از ناوگان اتوبوسرانی، گفت: با هزینه بسیار اندک‌تر نسبت به قیمت اصلی اتوبوس، اورهال آنها صورت می‌گیرد و حدود ۴۰۰ دستگاه برای سال‌های آینده قم نیاز است که با اقدامات صورت گرفته و خریداری‌های انجام شده این تعداد ناوگان تامین می‌شود.

وی با اشاره به اقداماتی که شهرداری در زمینه مقابله با کرونا و تغسیل فوت‌شدگان حاصل از این بیماری انجام داد، اظهار کرد: در ابتدای این کار ما پیگیری بسیار زیادی انجام دادیم تا روند تغسیل و تدفین این متوفیان کاملا به صورت شرعی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

شهردار قم بیان کرد: برای تحقق این امر شهرداری هزینه قابل توجهی انجام داد و بخش جدیدی احداث کرد و بیش از ۱۰۰ گان مخصوص برای غسل دهندگان با لوازم کامل تهیه شد تا سلامتی آنها به خطر نیفتد.

سقائیان‌نژاد در ادامه سخنان خود با اشاره به پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس شهر قم، اظهار کرد: این پروژه باید یکی از نمادها و شاخص‌های شهر قم باشد و تمام عناوین و بخش‌های آن از محوطه گرفته تا داخل آن به بهترین شکل اجرا شود.

وی بیان کرد: این پروژه در دل پارک هزارهکتاری قم قرار گرفته که زمانی که کل این مجموعه تکمیل شود جاذبه‌های بسیار خاصی برای گردشگران خواهد داشت و موزه در این مجموعه خواهد درخشید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار