معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با بیان اینکه در قم ۲۰۱۶ هکتار سکونتگاه غیررسمی وجود دارد، گفت: پروژه‌هایی در ستاد بازآفرینی تعریف‌شده که باید با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی شود.
کد خبر: ۸۵۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۹ 08 June 2020

به گزارش تابناک قم، غلامرضا جانقربان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در قم ۱۳ هکتار محدوده خدمات شهری وجود دارد که طبق مطالعات راه و شهرسازی ۴ هزار هکتار آن بافت فرسوده است اما ۱۵۸۰ هکتار بافت فرسوده مصوب در قم داریم که ۱۳۰۰ هکتار بافت تاریخی است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود: همچنین ۲۰۱۶ هکتار در قم سکونتگاه غیررسمی است، در این زمینه پروژه‌هایی در ستاد بازآفرینی تعریف‌شده که باید با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی شود.

جانقربان تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که در بازآفرینی داریم، بافت فرسوده در قم، حال خوبی ندارد، هرچند تجربیات ارزشمندی در احیای بافت‌های فرسوده داشتیم و در کشور مقام اول را در بازآفرینی کسب کرده‌ایم.

وی بیان کرد: بضاعت ما در مدیریت شهری بیش از این است؛ اگر دولت اعتبارات لازم را به شهرهای مذهبی و زائرپذیر طبق تبصره ۱۸ می‌داد تاکنون بخش زیادی از طرح انجام می‌شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم خاطرنشان کرد: ازنظر مطالعه هیچ مشکلی نداریم و شهرداری در چند سال قبل اعتبارات را به این سمت سوق داده است، دراین باره دستگاه‌ها تا حد زیادی مشارکت داشته‌اند اما شهرداری دارای اعتبارات سالانه محدودی است.

جانقربان گفت: این اعتبارات در حد توان شهرداری به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در انجام طرح‌های بازآفرینی صرف می‌شد.

وی افزود: در ابتدای امر، بسیاری از شهروندان با اجرای طرح بازآفرینی، مقابله و مخالفت می‌کردند اما با انجام چند طرح مهم به‌ویژه بازگشایی چند محور به دلیل انجام تملکات، مورد استقبال مردم قرار گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم عنوان کرد: در اجرای طرح‌های بازآفرینی و اجرای ۱۳ محور مهم در شهر، رضایتمندی خوبی میان شهروندان ایجاد شد و خواستار توسعه معابر و محورهای دیگری هستند.

جانقربان تصریح کرد: مدیریت شهری امسال ۲۰۰ میلیارد تومان به دلیل اهمیت بازآفرینی و توسعه محورها اختصاص داده است و در اجرای طرحی مانند محور عمار یاسر در سال قبل، ۵۹۰ میلیارد تومان هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از طرح‌های مهم، توسعه مساجد است و پروژه‌های فضای سبز در طرح تفضیلی در جوار این مساجد دیده‌شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم بیان کرد: قرار است در طرح بازآفرینی دو محور عمار یاسر و برقعی و بافت اطراف حرم عملیاتی شود و دراین‌باره اعتباراتی در نظر گرفته‌شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار