معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از تعمیر پل شهید مصطفی خمینی(ره) با هزینه سه میلیارد تومانی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰ 29 May 2020

به گزارش تابناک قم، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به ایجاد پل‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح در شهر قم برای مدیریت ترافیک، اظهار داشت: بیش از ۱۵ سال بوده که مسئله احداث تقاطع‌های غیرهمسطح برای تسهیل عبور و مرور در شهر قم موردتوجه قرار گرفته است اما تاکنون بیشتر تمرکز روی ساخت این سازه‌ها بوده نه موضوع تعمیر و نگهداری.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه پل‌ها به‌عنوان سازه‌هایی دائمی محسوب شده که هرکدام حداقل تقریباً ۵۰ سال عمر مفید دارند، اضافه کرد: سال گذشته برای بررسی وضعیت ایمنی تمام تقاطع‌ها و پل‌های کوچک و بزرگ در شهر قم مشاوری گرفتیم و وضعیت تمام آن‌ها را تحلیل و آسیب‌شناسی کردیم.

حلوایی زاده با اشاره به انتخاب چند تقاطع شاخص که بیشترین خرابی را داشتند، گفت: از جمله مجموعه پل‌های شهید مصطفی خمینی دارای آسیب شناسایی شد که سال گذشته با هزینه سه میلیارد تومان تعمیر شد.

وی خاطرنشان کرد: تعمیر درز انبساط‌ها، بهسازی تیرها، ترمیم پدال‌های بتنی و پیاده‌روسازی تاکنون انجام‌شده است. نرده‌ها هم تا ماه آینده تکمیل خواهیم کرد و تمام این کارها بدون وقفه در عبور و مرور مردم انجام‌شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: امسال هم شاخص‌های بعدی در دستور کار قرار می‌گیرد تا بتوانیم طول عمر پل‌ها را افزایش دهیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار