دیدن این صحنه ها برای هر عاشقی سنگین است ولی حال که روزگار چنین آورد، باید طرحی نو در انداخت و اینگونه به رویت خورشید دل انگیز مشرق نشست.
کد خبر: ۸۵۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 15 May 2020

به گزارش تابناک قم، دو شب از لیالی پربرکت قدر در قم گذشت. قمی که از دیر تا کنون، شب های قدرش به حدی دل انگیز بود که مسافران را برای درک آن به خاک پاکش می‌کشاند. صحن روح انگیز دخت موسی بن جعفر(ع) و کریمه اهل بیت(س) و صحن دل انگیز جمکران چنگی روحانی بر دلها می زند و سیم عاشقی و شیدایی را زودتر به سماوات وصل می کند.

اما این شب ها مردم قم برای حضور در جمکران و حرم به سدی سنگین برخوردند که دیگر چاره ای جز تسلیم و رضا نبود. چاره ای جز در خانه ماندن و حضور در مساجد البته با رعایت فاصله نبود. البته در جمکران نیز همین فاصله رعایت شد ولی برای حضور همه مردم فضایی وجود نداشت.

امسال به خصوص در شب بیست و یکم ماه مبارک مردم قم با حضور در ماشین های خود در اطراف صحن حرم و جمکران بیتوته عاشقی کردند و زلف مهر خود را به زلف معشوق، گرهی دوباره زدند تا بساط عاشقی در همین حوالی پهن باشد و نظر به جای دگر نرود.

دیدن این صحنه‌ها برای هر عاشقی سنگین است ولی حال که روزگار چنین آورد، باید طرحی نو در انداخت و اینگونه به رویت خورشید دل انگیز مشرق نشست. مردم در این شب از ماشین‌های خود در برنامه های مسجد جمکران و حرم مطهر شرکت کردند. به امیدی که سال دیگر عاشقانه پنجره های حرم را بغل بگیرند و قدر این دوستی و ارادت را بیشتر بدانند.

قدیمی ها می گویند همیشه خوب است که چنین اتفاقاتی باعث شود که قدر بودن در کنار دلدار را بیشتر بدانیم، قدر آن محبت و فرصتی که میلیاردها انسان در روی کره خاکی از آن محروم شدند و اهل قم و ایران به واسطه مجاورت با کانون های نور و معرفت ینابیع حکمت به آن مفتخر شدند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار