مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اذعان به اینکه رکود ساخت و ساز موجب کاهش درآمدهای شهرداری شد، گفت: با وجود اینکه معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد که در تخصیص بودجه سال 99 به دستگاه‌هایی که نقش بیشتری در مبارزه با کرونا دارند سهمی از کمک‌های صندوق توسعه ملی یا تسهیلات ارزان قیمت به آنها داده شود که شهرداری هم جزو آنها بود سازمان برنامه و بودجه اقدامی در این زمینه انجام نداد.
کد خبر: ۸۵۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۷ 14 May 2020

به گزارش تابناک قم، علی‌اصغر رنگرز جدی، با بیان اینکه از ابتدای بحث شیوع کرونا شهرداری دوشادوش تلاشگران مدافع سلامت با هدف جلوگیری از شیوع بیماری اقداماتی انجام داد، اظهار کرد: از جمله این اقدامات ضدعفونی فضاهای عمومی، بانک‌ها، پارک‌ها، ناوگان اتوبوسرانی و حمل و نقل عمومی و… است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم با اذعان به اینکه رکود ساخت و ساز موجب کاهش درآمدهای شهرداری شد، تصریح کرد: با وجود اینکه معاون اول رئیس جمهور تاکید کردند که در تخصیص بودجه سال ۹۹ به دستگاه‌هایی که نقش بیشتری در مبارزه با کرونا دارند سهمی از کمک‌های صندوق توسعه ملی یا تسهیلات ارزان قیمت به آنها داده شود که شهرداری هم جزو آنها بود سازمان برنامه و بودجه اقدامی در این زمینه انجام نداد.

رنگرز جدی با اشاره به عوارض سالیانه خودرو، گفت: عوارض خودرو با توجه به ماده ۴۳، ۴۶ و ۴۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود و مالکین خودروهای سواری و وانت دو کابین موظفند که سالیانه به نرخ ۱.۵ در هزار قیمت فروش کارخانه طی جدولی که سازمان مالیاتی منتشر می‌کند این عوارض را به شهرداری بپردازند.

وی ادامه داد: اگر این عوارض در همان سال پرداخت نشود از سال بعد هرماه ۲ درصد جریمه به این عوارض تعلق می‌گیرد که در متن قانون آورده شده و قابل بخشودگی نیست.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم گفت: با برون‌سپاری که انجام شده دفاتر اسناد رسمی در زمان نقل و انتقال این عوارض را دریافت می‌کنند و دفاتر پیشخوان دولت نیز می‌توانند این عوارض را دریافت کنند و از نرم‌افزارهای مدیریت شهری از جمله قم‌یار نیز این عوارض قابل پرداخت است.

رنگرز جدی خاطرنشان کرد: عوارض سالیانه خودرو رقم قابل توجهی نیست و در سال متناسب با افزایش نرخ خودرو عوارض تغییر نمی‌کند؛ عوارض سال ۹۹ خودرو پراید ۴۸ هزار تومان، پژو ۸۲ هزار و ۵۰۰ تومان و سمند ۹۱ هزار و ۵۰۰ تومان است که رقم قابل توجهی نیست و امیدواریم در موعد مقرر پرداخت شود تا مشمول جریمه غیرقابل بخشودگی نشود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار