مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم گفت: تا کنون 70 درصد مدارس استان ضد عفونی شده‌اند و تا آخر این هفته ضد عفونی کردن تمام مدارس تکمیل می‌شود و فضا برای ورود دانش‌آموزان مهیا می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۴ 14 May 2020

به گزارش تابناک قم، غلامرضا رضایی با اشاره به بازگشایی مدارس از هفته آینده اظهار کرد: از روز گذشته، 23 اردیبهشت ماه ضد عضونی کردن مدارس سطح استان قم زیر نظر مدیران نواحی و مناطق مختلف آموزش و پرورش استان آغاز شده است.

وی ادامه داد: تا کنون 70 درصد مدارس استان ضد عفونی شده‌اند و تا آخر این هفته ضد عفونی کردن تمام مدارس تکمیل می‌شود و فضا برای ورود دانش‌آموزان مهیا می‌شود.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: گرچه برخی مدارس در گذشته توسط کادر مدرسه ضد عفونی شده‌اند ولی اکنون نیز سفارش شده است مراحل ضد عفونی ساختن آن‌ها تجدید و تکمیل شود.

رضایی بیان کرد: به تمام مدارس تأکید شده است سطوح مختلف به ویژه سطح نیمکت‌ها، میزها، تخته‌های کلاسی، دستگیره‌های در و دستگیره‌های راه‌پله به خوبی ضد عفونی و پاکسازی شوند.

وی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان 70 پمپ به منظور ضد عفونی کردن مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار داده است گفت: گروه‌های جهادی بسیج فرهنگیان نیز اکنون به کمک آموزش و پرورش آمده‌اند و برای ضد عفونی کردن مدارس در حال اقدام هستند.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: در برخی از مدارس که گروه‌های جهادی حضور ندارند طرح ضد عفونی کردن مدارس با عنوان «مدیر یار» با کمک عوامل مدرسه در دست انجام است.

رضایی ادامه داد: مجموعه علوم پزشکی، هلال احمر، فرمانداری‌‌ها و بخشداری‌ها نیز در حالت آماده باش نیرو قرار دارند تا در صورت لزوم برای کمک به ضد عفونی کردن مدارس به کمک نیروهای جهادی و عوامل مدرسه وارد عمل شوند.

وی اضافه کرد: از اولیای دانش‌آموزان درخواست می‌شود هنگام مراجعه به مدرسه برای آوردن یا بردن فرزند خود جداً از ورود به مدسه خودداری کنند تا حجم جمعیت حاضر در مدرسه افزایش نیابد.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری نیست و کاملاً اختیاری است اضافه کرد: برنامه‌کلاسی دانش‌آموزان تنظیم شده و توسط فضای مجازی اعلام می‌شود.

رضایی اذعان کرد: ماسک و دستکش به مقدار نیاز به مدارس قم تحویل داده شده و تأکید صورت گرفته است که تمام دانش‌آموزان و کادر آموزشی از ماسک و دستکش استفاده کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار