رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم انعکاس پروژه‌های جهش تولید به استان را مورداشاره قرار داد و گفت: استان تا بیست و هفتم اردیبهشت فرصت دارد این پروژه‌ها را اولویت‌بندی کند.
کد خبر: ۸۴۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴ 13 May 2020

به گزارش تابناک قم، محمود نوربخش در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن جلسات کرامت استانداری برگزار شد، با بیان تفاوت‌های بین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید اظهار داشت: بهره‌برداری از پروژه جهش تولید مربوط به سال 99 بوده اما پروژه اقتصاد مقاومتی چندساله است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم ادامه داد: همچنین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی وابسته به منابع استانی بوده اما پروژه‌های جهش تولید وابسته به منابعی است که در سطح کشور به آن‌ها اختصاص می‌دهند.

وی انعکاس پروژه‌های جهش تولید به استان از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را مورداشاره قرار داد و گفت: به مرکز گفتیم آن دسته از پروژه‌هایی که گلوبال بود را باید به تفکیک به استان بدهند، این مسئله اتفاق افتاد اما ماهیت لازم را نداشت.

نوربخش با بیان اینکه در جلسه برگزارشده با مسئولان کشوری از 25 واحد راکد و غیرفعال صنعتی فقط 6 پروژه به استان اختصاص داده شد، افزود: همچنین در بخش صنایع تکمیلی جزئیات پروژه‌ها را نداشتیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم تأکید کرد: لیست پروژه‌ها را به استان داده‌اند و استان نیز باید این پروژه‌ها را اولویت‌بندی کرده و باید اعلام کنیم اعتبارات سطح ملی در قالب کمک‌های فنی اعتباری به کدام‌یک از این پروژه‌ها اختصاص می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: تا بیست و هفتم اردیبهشت فرصت داریم این پروژه‌ها را اولویت‌بندی کرده و اعلام کنیم باید کدام‌یک از پروژه‌ها در چه سطحی قرار بگیرند و بگوییم سهمی که از محل اعتبارات ملی به استان تعلق می‌گیرد متعلق به کدام‌ پروژه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم تصریح کرد: برای مثال اگر استان قم 30 میلیارد تومان از سطح ملی سهم داشته باشد استان باید هزار میلیارد تومان منابع داخلی بانکی را تجهیز کند تا با کمک این 30 میلیارد تومان بتوانیم سه درصد یارانه سود تسهیلات به پروژه‌هایی که در لیست هستند، اختصاص دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با تأکید بر اتمام این پروژه‌ها در سال جهش تولید ابراز کرد: علاوه براین، پروژه‌های زیرساختی بخش تولید نیز در لیست بوده که بر اساس سهمی که به استان اختصاص می‌یابد، می‌توان فراتر از سهم اعتبارات استانی به این پروژه‌ها اعتبار اختصاص داد تا این پروژه‌ها تا پایان سال 99 خاتمه پیدا کنند.

وی در پایان با تأکید بر اولویت‌بندی پروژه‌های استان خاطرنشان کرد: باید دقت کنیم این اتفاق نیفتد که یک پروژه از دو محل تسهیلات استانی و ملی برخوردار شود و یک پروژه اصلاً این برخورداری را نداشته باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار