استاد حوزه علمیه خواستار جدی گرفتن مسئله ازدواج جوانان از سوی خانواده‌ها و خیرین جامعه شد و گفت: لازم است زمینه ازدواج جوانان تسهیل شود تا برکات آن را شاهد باشیم که یکی از مهمترین آنها، افزایش عفت عمومی است.
کد خبر: ۸۴۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۱ 13 May 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی سحرگاه سه‌شنبه در برنامه «تسبیح سحر» که به صورت زنده از سیمای مرکز قم و از جوار حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) روی آنتن رفت اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید کسانی که توان ازدواج ندارند، عفاف پیشه کنند تا خداوند آنها را از فضل خویش بی نیاز کند همچنین در روایات آمده است بهترین عبادت، رعایت عفاف و پاکدامنی است.

وی افزود: بالاترین عمل در ماه رمضان بر اساس روایتی از حضرت محمد(ص) این است که آدمی از محارم الهی اجتناب کند، این در واقع معنای حقیقی عفاف است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه دعای ما نزد درگاه الهی باید درخواست عفاف و حیا باشد گفت: مطلق زیاده‌طلبی یکی از موارد نفی عفاف است.

وی ادامه داد: اگر چشم و گوش و دست آدمی پاک باشد و از هر آلودگی بری بماند، آرامشی می‌یابد که خداوند به او عطا کرده و جای همه نعمت‌ها را می‌گیرد.

مومنی با اشاره به انواع و اقسام عفاف خاطرنشان کرد: مواسات و کمک‌رسانی به دیگران، فقط در تهیه مایحتاج و اقلام خوراکی نیست، بلکه خیرین می‌توانند با همدلی مومنانه، مقدمات ازدواج نیازمندان را فراهم کنند که این یکی از بهترین خیرات است.

کارشناس برنامه تسبیح سحر افزود: عفت و پاکدامنی در امور جنسی مهم است اما در گفتار، رفتار، دیدن و خوردن هم باید عفاف داشت و از محرمات پرهیز کرد.

وی خواستار جدی گرفتن مسئله ازدواج جوانان از سوی خانواده‌ها و خیرین جامعه شد و گفت: لازم است زمینه ازدواج جوانان تسهیل شود تا برکات آن را شاهد باشیم که یکی از مهمترین آنها، افزایش عفت عمومی است.

مومنی تصریح کرد: جوانان باید بدانند که برای رعایت عفاف باید به سمت ازدواج بروند زیرا دستوری الهی است و موجب آرامش دختران و پسران می‌شود، در عین حال نباید از مشکلات مادی هراس داشت بلکه باید با آسان گرفتن امور، بر فضل الهی هم تکیه کرد و با اعتماد به خداوند، وارد زندگی مشترک شد.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه پاکدامنی دارای برکات فراوانی است گفت: همانطور که گفته شد عفت فقط در امور جنسی نیست بلکه باید در حرف زدن، شنیدن، خوردن و نوشیدن و همه امور زندگی پاکدامنی را مد نظر داشت.

وی خاطرنشان کرد: انسان باید همواره خود را در محضر الهی ببیند و از انجام گناه شرم کند، در این صورت است که آدمی می‌تواند پاکدامنی خود را حفظ کند.

مومنی با اشاره به عقوبت انواع گناهان که در روابات مورد توجه قرار گرفته است گفت: اصلا بهتر است انسان این مطلب را مد نظر قرار دهد که در مقابل گناه چه لذتی به دست می‌آورد و چه نعمتی را از دست می‌دهد، در این صورت قطعا گناه نخواهد کرد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: توسل و دعا به درگاه الهی و ارتباط معنوی با اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، موجب دوری آدمی از گناه و مصون بودن از آلودگی‌هاست.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار