کاراته استان قم امسال علاوه بر مسابقات لیگ، کاراته‌وان و انتخابی تیم‌های ملی، در عرصه برون‌مرزی مسابقات جهانی 2020، پیکارهای کاراته‌وان و رقابت‌های قهرمانی دانشجویان دنیا را پیش‌رو دارد.
کد خبر: ۸۴۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳ 22 April 2020

به گزارش تابناک قم، هیأتیکه سال گذشته تا سی‌ام مهر ماه مسوولیت ریاست آن بر عهده علیرضا برخوردار بود و سه ماه به شکل سرپرستی با حضور محسن فارسی اداره شد، با برگزاری مجمع انتخابات در بهمن ماه بار دیگر شاهد بازگشت برخوردار به راس مدیریت خود بود و حالا با همان کادر به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

کاراته‌ای‌ها از نظر آمار و ارقام سال خوبی را در بخش‌های مختلف سپری کردند و حالا باید برای تداوم پیشرفت کاراته قم در سال 1399 تلاش کنند، البته اگر شیوع کرونا اتفاق نمی‌افتاد امسال چندین اعزام به میادین برون‌مرزی پیش‌روی کاراته قرار داشت و مطمئنا کاراته‌کاهای قم نیز توانایی عضویت تیم‌های ملی اعزامی به این مسابقات را داشتند.

ستاره کاراته قم در آستانه چهارمین تجربه جهانی

سال گذشته در لیگ‌های کاراته‌وان عملکرد بسیار خوبی از کاراته‌کاهای قم ارائه شد و روند پیشرفت آنها به شکلی است که خیلی زود می‌توان منتظر قهرمانان جدیدی در رده بزرگسالان بود تا افتخارات کاراته قم بعد از درخشش بزرگان این رشته در دهه‌های 70 و 80 نظیر مهدی عموزاده، علیرضا کتیرایی، مهدی جعفری، سعید آشتیان و مجید عبدالحسینی و قهرمان فعلی و پرافتخار این رشته یعنی امیر مهدی‌زاده همچنان ادامه یابد.

سال گذشته هیچ اعزام برون‌مرزی انجام نشد زیرا سال منتهی به بازی‌های المپیک توکیو بود و فدراسیون کاراته تمام حواس خود را معطوف کسب سهمیه این بازی‌ها کرده بود، به همین خاطر حتی تیم‌های رده‌های سنی پایه هم اعزام نشدند اما برای امسال چند رقابت مهم در تقویم فدراسیون بود که کرونا آنها را لغو کرد.

با انتشار تقویم جدید فدراسیون جهانی کاراته، این فدراسیون پس از لغو تعدادی از رقابت‌های این رشته به سبب شیوع ویروس کرونا، در تقویم جدید خود یکی از میادین مهم این رشته یعنی مسابقات جهانی را گنجانده است که امیر مهدی‌زاده می‌تواند چهارمین مدال جهانی خود را در آن کسب کند.

لغو حضور کاراته‌کاهای قمی در مسابقات آسیایی

در شرایطی که تعدادی از مسابقات پیش‌بینی شده تقویم سال جاری فدراسیون جهانی پیش از شیوع کرونا به انجام رسیده، اما رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در پاریس فرانسه که قرار بود امیر مهدی‌زاده به عنوان نماینده کاراته قم در آن حضور یابد همانند لیگ‌های جهانی این رشته در مراکش، ترکیه و اسپانیا و همچنین پیکارهای قهرمانی بزرگسالان و رده‌های سنی پایه آسیا لغو شده‌ است.

همچنین در تقویم جدید فدراسیون جهانی پیش‌بینی رقابت‌های جهانی دانشجویان از پانزدهم تا هجدهم آبان ماه به میزبانی برزیل صورت گرفته و پیکارهای قهرمانی بزرگسالان کاراته جهان در سال 2020 هم در روزهای 27 آبان تا دوم آذر ماه به میزبانی شهر دوبی در کشور امارات به انجام می‌رسد.

مسابقات قهرمانی رده‌های سنی پایه آسیا که کاراته قم منتظر کسب سهمیه و حضور درخشان نخبه‌ها و استعدادهای خود در آن بود برای روزهای 20 تا 22 تیر ماه برنامه‌ریزی شده اما لغو شد، ضمن اینکه رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا در بالی اندونزی بر اساس زمان‌بندی قبلی که 14 تا 16 شهریور بود برگزار نمی‌شود و به نظر می‌رسد کاراته قم امسال باید قید کسب مدال از میادین آسیایی را زده و به دیگر رخدادها دل ببندد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار