تمام دعاها و مناسک مربوط به نیمه شعبان امسال در مسجد مقدس جمکران بدون حضور زائران برگزار می‌شود. محدودیت‌های ترافیکی از صبح روز چهارشنبه ۲۰ فروردین تا جمعه ۲۲ فروردین در تمام معابر منتهی به مسجد جمکران و محورهای منتهی به استان قم اجرا می‌شود.
کد خبر: ۸۳۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۸ 08 April 2020

به گزارش تابناک قم، تولیت مسجد مقدس جمکران پیرو مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و تعطیلی اماکن مذهبی تا پایان فروردین‌ماه، گفت: تمام دعاها و مناسک مربوط به نیمه شعبان امسال در مسجد مقدس جمکران بدون حضور زائران برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان در یک پیام ویدیویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، افزوده است: مراسم و مناسک جشن نیمه شعبان به‌صورت زنده از طریق رسانه ملی پخش می‌شود و مردم می‌توانند از این طریق همراه شوند.

تولیت مسجد مقدس جمکران همچنین از مردم درخواست کرد که جشن و مناسک سالروز میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) را در خانه‌های خود برگزار کنند.

استاندار قم نیز در جلسه‌ای با تاکید بر برگزاری مراسم مذهبی جشن‌های نیمه شعبان به‌صورت مجازی و غیرحضوری گفت: بر اساس مصوبه‌ی ستاد ملی و استانی کرونا از هرگونه تجمعی در ایام پیش رو بایستی پرهیز شود.

همچنین مرتضی حیدری فرماندار قم نیز با تاکید بر ممنوع بودن برپایی اجتماعات در روز نیمه شعبان از برخورد با برپایی هیات های مذهبی در این روز خبر داده بود و سردار آقاخانی فرماندهی انتظامی قم نیز از مسدود شدن ورودی‌های منتهی به مسجد مقدس جمکران خبر داده است.

اعمال محدودیت‌های ترافیکی

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم نیز گفت: محدودیت‌های ترافیکی از صبح روز چهارشنبه ۲۰ فروردین تا جمعه ۲۲ فروردین در تمام معابر منتهی به مسجد جمکران و محورهای منتهی به استان قم اجرا می‌شود.

عباس ذاکریان با اشاره به تصمیمات اتخاذشده در ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار داشت: تمام تصمیمات شهرداری و مدیران شهری بر اساس شرایط ایجادشده و حفظ سلامت شهروندان گرفته می‌شود.

وی با توجه به نزدیکی ایام نیمه شعبان به تشریح برنامه‌های شهرداری پرداخت و افزود: اخذ تصمیمات جدید برخلاف روال هرسال برای شهرداری و مدیران شهری و استانی نیز سخت بوده اما باید با توجه به اولویت‌ها تصمیم‌گیری شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر عدم برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: در جلسات استانداری و کمیسیون‌های مربوطه برای جلوگیری از تردد مردم تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی از اجرای محدودیت‌های ترافیکی در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه خبر داد و خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با حضور شهرداری، پلیس راهور، اورژانس و آتش‌نشانی برگزار شد تصمیمات اجرایی لازم برای روزهای ۲۰، ۲۱ و ۲۲ فروردین نهایی شده است.

ذاکریان آغاز محدودیت‌های ترافیکی را از صبح روز چهارشنبه ۲۰ فروردین اعلام کرد و گفت: این محدودیت‌ها در تمام معابر منتهی به مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم(ص) با حضور پلیس راهور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی دقیق توسط پلیس راهور انجام شده است و مردم از انجام سفرهای غیرضروری در این سه روز پرهیز کنند و برای حفظ سلامت خود و جامعه در خانه بمانند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر لزوم حفظ قرنطینه خانگی ابراز کرد: تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ادامه قرنطینه خانگی بوده و از مردم درخواست داریم همچنان در خانه بمانند و از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

وی با تشکر از مردم قم برای رعایت قوانین منع رفت‌وآمد در روز طبیعت و همچنین ایام نیمه شعبان تصریح کرد: شرایط ایجادشده برای همه مردم و مسئولان ناخوشایند بوده و شهرداری نیز هرسال در این ایام در حال تدارک برگزاری جشن‌های باشکوه نیمه شعبان بود.

ذاکریان ادامه داد: امروز مهم‌ترین وظیفه و اولویت شهرداری حفظ جان و سلامت شهروندان است و نمی‌توانیم این مهم را نادیده گرفته و به آن بی‌توجه باشیم و محدودیت‌های ترافیکی به‌صورت کامل و با جدیت اجرا می‌شود.

وی از اجرای محدودیت‌های ترافیکی در محورهای منتهی به استان قم نیز خبر داد و گفت: همچنین محدودیت‌هایی ترافیکی در این سه روز در محورهای منتهی به شهر قم نیز اعمال شده و امیدواریم در مهار این بیماری موفق باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار