رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر اینکه تفاوت فاحش بین قیمت‌ها قابل‌ قبول نیست،گفت: سیب، پرتقال و خیار در استان به‌وفور به‌صورت تنظیم بازاری و در سطح استان داریم و مشکلی در خصوص تأمین آن در استان نداریم.
کد خبر: ۸۳۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۳ 08 April 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی، با بیان اینکه تأمین اقلام سلامت‌محور مانند ماسک، گان، ژل و محلول‌های ضدعفونی‌کننده به عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است، اظهار داشت: توزیع این اقلام به عهده دانشگاه علوم پزشکی بوده که در کجاها توزیع و پخش کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه امسال در زمینه تأمین میوه شب عید هیچ مشکلی نداشتیم، ابراز کرد: امسال فراوانی میوه داشتیم و حتی سیب و پرتقال را به خاطر اینکه قیمت بازار پایین‌تر بود، دومرتبه کاهش قیمت دادیم.

وی با اشاره به بالا بودن تقاضای برخی میوه‌ها مثل لیموشیرین و لیموترش به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: به دلیل کم بودن تولید لیموترش و افزایش صادرات این محصول و همچنین به دلیل اینکه در یک مقطعی، در استان مبدأ تولید یعنی استان فارس ازنظر حمل‌ونقلی با مشکلاتی مواجه بودیم، قیمت این محصول افزایش داشته است.

سیجانی در خصوص قیمت پیاز نیز عنوان کرد: در یک مقطعی اعلام شد که پیاز برای بیماری کرونا مناسب است درنتیجه قیمت این محصول افزایش یافت، اما الآن قیمت آن پایین‌تر آمده و به‌وفور در بازار داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم به دلایل افزایش قیمت محصولات ذکرشده در بازار پرداخت و تصریح کرد: به دلیل اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برخی بارها با تأخیر به استان می‌آمده و سبب گران‌تر شدن این اقلام شده است.

وی تأکید کرد: برخی میوه‌ها و اقلام مثل زنجبیل، لیموشیرین و لیموترش جزء اقلام پر تقاضا نبوده اما به دلیل اینکه گفته می‌شده این محصولات برای بیماری کرونا مناسب است درنتیجه قیمت‌هایشان افزایش‌یافته و در خصوص تأمین آن‌ها به مشکل برخورده بودیم.

سیجانی خاطرنشان کرد: سیب، پرتقال و خیار در استان به‌وفور به‌صورت تنظیم بازاری و در سطح استان داریم و مشکلی در خصوص تأمین آن در استان نداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر اینکه تفاوت فاحش بین قیمت‌ها قابل‌قبول نیست، ادامه داد: در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، یک سری فروشگاه‌ها که جزو اقلام ضروری مردم نیستند باید بسته می‌شدند که این مراکز با کمک اصناف و همراهی خود مراکز تجاری بسته شدند.

وی ادامه داد: در کنار این فروشگاه‌ها، یک سری فروشگاه‌ها نیز باید باز بوده و مایحتاج مردم را تأمین کنند، همچنین به فروشگاه‌هایی مثل قطعات یدکی خودرو، تعمیر موبایل، تعمیر لوازم‌خانگی و خودرو پیشنهاد دادیم که با رعایت موازین بهداشتی و رعایت عدم تجمع تحت شرایطی می‌توانند در جهت مایحتاج مردم فعالیت کنند.

سیجانی در پایان تأکید کرد: به سایر فروشگاه‌ها هم ابلاغ و تأکید شده که در هنگام ورود، ژل و مایع ضدعفونی در دسترس مردم قرار دهند، اگر احیاناً فروشگاه‌هایی هم باشند که این مسئله را رعایت نکنند با آن‌ها برخورد می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار