معاون استاندار قم و فرمانده انتظامی استان آخرین وضعیت وجود اتباع خارجی پاکستانی، هندی و غربالگری اتباع افغانستانی را تشریح کردند.
کد خبر: ۸۳۶۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۳ 05 April 2020

به گزارش تابناک قم، موضوع حضور اتباع خارجی علی‌رغم شیوع بیماری کرونا و موج‌سواری رسانه‌ای به‌ویژه در خارج از مرزها سبب هجمه‌هایی در چند هفته گذشته علیه استان قم و مسئولان استانی شده است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این تصاویر منتشرشده در چند روز گذشته مربوط به زمانی بوده که این اتباع در حال ساماندهی برای خروج از کشور بوده‌اند که در این زمینه آخرین وضعیت حضور اتباع در استان را از معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم و فرمانده انتظامی استان جویا شدیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت اتباع خارجی در استان پس از شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: اقدامات مختلفی در زمینه شناسایی، ساماندهی، پیشگیری، غربالگری و درمان اتباع خارجی در استان قم انجام شده است.

بیژن سلیمان‌پور با بیان اینکه در زمانی که مرزها باز بود بسیاری از اتباع به کشورشان هدایت شدند، ابراز کرد: در حوزه اتباع هندی 1138 نفر در استان حضور داشتند که در پنج مرحله تاکنون بخش اعظمی از آنان به کشور هندوستان هدایت شده‌اند.

وی با رد هرگونه ورود اتباع خارجی به استان قم بعد از اعلام بیماری کرونا تصریح کرد: از یکم اسفندماه هیچ تبعه‌ای وارد استان نشده و تحریف‌هایی که در شبکه‌های مجازی صورت می‌گیرد تنها سبب تشویش اذهان عمومی شده است.

سلیمان‌پور انجام طرح غربالگری اتباع خارجی در استان را موردتوجه قرار داد و افزود: موانعی برای ثبت اطلاعات 30 هزار خانوار و بیش از 100 هزار اتباع خارجی در سامانه سلامت وجود داشت که این مشکل رفع شده است و آنان نیز کنار هم‌وطنان مورد پایش سلامت قرار می‌گیرند.

هیچ تبعه‌ای در شهر تردد ندارد

فرمانده انتظامی استان قم نیز در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تمام هتل‌داران و مکان‌های نگهداری اتباع خارجی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و تمامی اتباع سالم هندی و پاکستانی به کشورشان هدایت شده‌اند.

سردار عبدالرضا آقاخانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ تبعه‌ای که بخواهد در سطح شهر تردد داشته باشد در استان و شهر قم نداریم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار