رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: با اجرای طرح نورروزی سال جدید از ۲۴ اسفندماه ۹۸ تا نهم فروردین ماه جاری، میزان تصادفات در این استان به طور مسانگین ۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۳۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۳ 30 March 2020

به گزارش تابناک قم، محمد شهیدی، افزود: در مدت اجرای طرح نوروزی سال ۹۹، ۳۲۱ ماموریت به دنبال حوادث ترافیکی در قم به این مرکز اعلام شده است که نسبت به آمار سال گذشته در همین بازه زمانی ۶۲ درصد در تصادفات شهری و ۷۰ درصد در تصادفات جاده ای کاهش نشان می دهد.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۵۷ مصدوم حوادث ترافیکی توسط اورژانس قم به مراکز درمانی استان منتقل شده اند که نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد کمتر بوده اند.

این مسوول به آمار کشته های ناشی از رخدادهای رانندگی اشاره نکرد.

شهیدی افزود: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون، ۲ هزار و ۶۴ ماموریت توسط پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی در قم انجام شده است که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد کاهش نشان می دهد که بخش زیادی از این کاهش ناشی از کم تر بودن حوادث ترافیکی ارزیابی می شود.

وی گفت: با شیوع ویروس کرونا در استان قم ماهیت تماس وارده به واحد ارتباطات ۱۱۵ تغییر کرد و بر خلاف کاهش ماموریت ها، تعداد تماس ها با اورژانس افزایش نسبی داشته است که بسیاری از این تماس ها مرتبط با اورژانس های تنفسی و بیماران تب دار بوده است.

به گزارش ایرنا، درحال حاضر ۲۱ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده ای و یک پایگاه هوایی دراستان قم فعال می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار