معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: تولید زباله‌های بیمارستانی در استان به روزانه 10 تن رسیده است.
کد خبر: ۸۳۳۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۵۵ 25 March 2020

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی سه شنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به وضعیت زباله‌های بیمارستانی در استان قم اظهار کرد: پیش از این روزانه 4 تن زباله بیمارستانی در شهر قم داشتیم که در زمان کنونی این میزان روزانه به 10 تن افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در خصوص خرید دستگاه زباله سوز برای بیمارستان‌های شهر قم اختلاف نظر وجود دارد، البته بحث عدم دفن زباله‌ها حتی زباله‌های عادی جزو سیاست‌های مدیریت پسماند در کشور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: در خصوص زباله‌های درمانگاه‌ها و مطب‌ها نیز باید حساسیت داشته باشیم، چون میزان زباله‌های عفونی آن‌ها در استان کمتر از بیمارستان‌ها نیست.

بهشتی با اشاره به مشکلات پیش روی خرید دستگاه‌های زباله سوز برای استان قم اظهار کرد: امکان تامین هزینه‌های خرید دستگاه‌های زباله سوز برای استان از منابع ملی در زمان کنونی وجود ندارد، چون هنوز برای بسیاری از شهرها چنین دستگاه‌هایی خریداری نشده است.

وی ادامه داد: در دنیا از آتش زدن زباله‌های بیمارستانی به امحای این زباله‌ها رسیدند و هنوز این تکنولوژی را در کشور نداریم، با امحای زباله‌های بیمارستانی به شیوه‌های مدرن دیگر هیچ آلودگی نخواهیم داشت، در حالی که دستگاه زباله سوز بوی بدی را تولید می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار