برغم تاکید بر ضرورت در خانه ماندن؛
برغم تاکید کارشناسان و مسوولان مبنی بر ضرورت در خانه ماندن و رعایت قرنطینگی خانگی برای مهار شیوع ویروس کرونا، با این حال آمار تردد تجمیعی ورودی خودروها به استان قم نشانگر بالا بودن حجم ورودی هاست.
کد خبر: ۸۳۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۰ 24 March 2020

به گزارش تابناک قم، در حالی که استاندار قم همزمان با سایر مسوولان کشوری و استان های مختلف نسبت به تبعات خطرناک سفرهای نوروزی در ادامه چرخه شیوع ویروس کرونا و تشدید این روند مرگبار، اما آمارها نشان می دهد همچنان بخش وسیعی از مردم به بهانه های مختلف توجهی به این هشدار نمی کنند و خطرات کرونا را جدی نگرفته اند.

"بهرام سرمست" بتازگی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم طی سخنانی هشدار داده بود که مردم باید در خانه بمانند چرا که مهم ترین عامل مقابله با بیماری کرونا عدم حضور مردم در سطح شهر و رعایت مسائل بهداشتی است.

وی نسبت به احتمال مواجه شدن قم با پیک تازه شیوع کرونا در فروردین ماه در صورت ادامه روند بی توجهی بخشی از مردم به توصیه های پزشکی و قرنطینگی خانگی هشدار داده بود.

خبرنگار ایرنا در همین خصوص نظر "جواد شاکری" رئیس مرکز مدیریت راه های قم را جویا شد.

وی روز دوشنبه گفت که از تاریخ بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته تا سوم فروردین ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تنها ۶۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

شاکری افزود: در نوروز ۹۹ تعداد کل خودروهای وارد شده به استان قم از تاریخ بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته تا سوم فروردین ماه جاری،‌ ۵۱۷هزار و ۹۳۱ دستگاه ثبت شده،‌ که این میزان در مدت مشابه نوروز ۹۸،‌ یک میلیون و ۳۵۳ هزار و ۴۸۳ دستگاه بوده است.

وی افزود: مجموع کل وسایل نقلیه ورودی به استان قم در روز گذشته نیز ۳۷ هزار و ۸۴۶ دستگاه ثبت شده که این میزان در سال گذشته همین زمان ۱۷۶ هزار و ۹۴۳ دستگاه خودرو بوده است که نشان از کاهش ۷۹ درصدی ورودی خودروها به استان دارد.

وی ادامه داد: ۸۴ درصد خودروهای وارد شده به استان قم در روز گذشته وسایل نقلیه سبک و ۱۶ درصد نیز وسایل نقلیه سنگین بوده است.

شاکری گفت:‌ پرترددترین مسیرهای مواصلاتی استان قم در این تاریخ به ترتیب محورهای آزادراه قم-تهران، آزادراه تهران-قم و بزرگراه قم-سلفچگان بوده است.

وی بیان کرد: بر اساس آمار در روز گذشته ۸۸۸ تن نیز توسط ناوگان حمل و نقل عمومی در مسیرهای مواصلاتی استان تردد داشتند که این میزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۸۸ درصد کاهش داشته است.

محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز بتازگی هشدار داد: نگران هستیم در فروردین‌ماه به‌خاطر مسافرت‌های نوروزی آمار مبتلایان به این بیماری افزایش یابد.

در استان قم ۲۰۹ کیلومتر آزادراه، ۱۹۱ کیلومتر بزرگراه، ۱۷۸ کیلومتر راه اصلی و ۱۵۵ کیلومتر راه فرعی وجود دارد و کل راه های شریانی استان ۶۰۹ کیلومتر است؛ قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار