معاون توسعه و منابع انسانی استانداری قم در پاسخ به گلایه کارمندان در استان گفت: دستورالعمل دورکاری و شیفت‌بندی به ادارات ابلاغ‌شده ولی تنها ۵۰ درصد دستگاه‌ها آن را اجرایی کرده‌اند.
کد خبر: ۸۳۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۱ 24 March 2020

به گزارش تابناک قم، محمدرضا گروسی، با اشاره به گلایه کارمندان استان درباره شیوع بیماری کرونا و لزوم تعطیلی ادارات اظهار داشت: سؤالاتی درباره وضعیت ادارات و اینکه چرا در این بازه زمانی تعطیل نشده‌اند مطرح است که متأسفانه تعدادی از کارمندان مبتلا و برخی نیز به‌واسطه این بیماری فوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سؤالاتی نیز درباره عدم سبک‌سازی ادارات در قم مطرح است، ابراز کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت در سال 98 مبنی بر دورکاری این موضوع همچنان به قوت خود باقی است و در استان نیز بخشنامه‌ای به ادارات اجرایی ارسال‌ شده است.

معاون توسعه و منابع انسانی استانداری قم خاطرنشان کرد: در این بخشنامه همه دستگاه‌ها موظف شده‌اند که نسبت به دورکاری و شیفت‌بندی کارمندان اقدام کنند و حداقل 50 درصد کارمندان را در این طرح در نظر بگیرند.

وی اولویت دورکاری در ادارات را مربوط به بانوان دانست و تصریح کرد: 380 خانم در ادارات استان مشغول فعالیت هستند که به ادارات برای دورکاری با اولویت آنان تأکید شده است، همچنین در شیفت‌بندی نیز باید اولویت با کارمندان ایثارگر، جانبازان و کسانی که بیماری ریوی، گوارشی و بیماری زمینه‌ای داشته باشد.

گروسی با تأکید بر اینکه از 34 دستگاه اجرایی حدود 50 درصد دستورالعمل ابلاغی را رعایت کرده‌اند، یادآور شد: در مابقی ادارات نیز بین 15 تا 50 درصد این دستورالعمل رعایت شده است که این وضعیت تا زمانی که بیماری کرونا وجود داشته باشد این برنامه‌ریزی نیز انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: کسانی که بیماری‌های سرماخوردگی و آنفولانزا و یا بیماری‌های مشابه داشته می‌توانند دورکاری، شیفت‌بندی تا از مرخصی‌های استعلاجی استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار