کد خبر: ۸۳۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۱ 24 March 2020

اعداد و ارقام اگر واقعی باشند، نمایش درستی از کمّیت اتفاق‌های پیرامون ما ارائه می‌دهند و به مدیران کمک می‌کنند تا برنامه‌ریزی‌های هدفمندانه‌تری برای آینده‌ای بهتر داشته باشند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که آمار مبتلایان به ویروس کرونا روزبه‌روز افزایش می‌یابد و در ایران و سراسر جهان هر روز افراد بسیاری براثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

از ابتدای شیوع این بیماری، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های معاند تلاش کردند که اوضاع ایران را بدتر از آنچه هست، نشان دهند، و پیاده‌نظام مواجب‌بگیر داخلی آنها، پروژۀ قم‌هراسی را در صدر برنامه‌های خود قرار دادند.
دروغ بزرگ بردگان غرب دربارۀ شروع کرونا از قم، و حمله به علما، مراجع، حوزه‌های علمیه و مذهب شیعه، پرده‌ای دیگر از این سناریوی سیاه بود.

در دروغی آشکارتر، طلاب خارجی جامعة‌المصطفی را عامل انتشار ویروس اعلام کردند و کوشیدند این‌طور به مردم القا کنند که علمای شیعه ـ که در طول تاریخ پرافتخارشان همیشه دلسوز همۀ مردم‌ بوده‌اند ـ مانع قرنطینه شدن شهر قم شدند.

در خلال این روزها نیز کشورهای غربی از اعلان آمار دقیق تعداد مبتلایان به کرونا و جان‌باختگان شانه خالی می‌کردند و با کمک غول‌های رسانه‌ای خود، آماری غیرواقعی را به جهانیان نشان می‌دادند. اما سرانجام غربی‌ها نیز نتوانستند آثار این فاجعه در کشورهایشان را بیش ازاین لاپوشانی کنند و پس از چندین روز آماری دلخواه از تعداد مبتلایان و جان‌باختگان را، از طریق رسانه‌های همسو اعلام کردند؛ باوجوداین همچنان اصرار داشتند و دارند که وضعیت ایران خیلی بدتر از وضعیت آنهاست.

این موضع‌گیری رسانه‌های استکباری اصلاً عجیب نیست؛ چراکه سال‌هاست جز دروغ و فریب از رسانه‌های امریکایی و انگلیسی نشنیده‌ایم.

اما نفوذی‌های آلوده به ویروس دروغ و دین‌ستیزان داخلی نیز کوشیدند تا با آمار، دروغ بگویند و با وجود آنکه در ده روز گذشته، متأسفانه استان‌های دیگر کشور عزیزمان نیز به‌شدت درگیر این بیماری شدند و وضعیتشان به‌مراتب از قم بدتر بود، باز پیاده‌نظام دشمنان مردم ایران تلاش می‌کنند قم را عامل انتشار معرفی کنند و نام قم را به‌عنوان شهری که وضعیتش از شهرهای دیگر بحرانی‌تر است در صدر خبرها نگه دارند و با این کار کثیف روانی، افکار عمومی را برضد مذهب و حوزه‌های علمیه تحریک کنند.

آمار رسمی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که در چند روز گذشته تعداد مبتلایان به ویروس کووید 19 در قم به‌صورت چشمگیری کاهش داشته است؛ اما به‌صورت مشکوکی تلاش می‌شود که در اعلام آمار، نام قم بعد از تهران به‌عنوان دومین استان در رسانه‌ها مطرح شود.

با تعجب باید بگوییم که آمار اعلام‌شده از رسانه‌ها از هیچ الگوی منطقی پیروی نمی‌کند؛ یعنی ارقام نه از بزرگ به کوچک، و نه از کوچک به بزرگ اعلام می‌شود، که اگر هرکدام از این دو مدل آماری ملاک بود، نام قم باید در میان لیست اعلامی روزانه قرار می‌گرفت، و اگر نام استان‌ها برطبق حروف الفبا ذکر می‌شد، باز قم دراواخر لیست جا داشت؛ ولی می‌بینیم که به‌طور غرض‌ورزانه نام قم همیشه در صدر لیست روزانۀ وزارت بهداشت قرار دارد.

از مسئولان بهداشت و درمان استان انتظار چندانی برای انتقاد به وزارتخانۀ متبوع نیست؛ اما نمایندگان محترم مردم قم باید در دفاع از هویت این شهر مقدس که پایتخت شیعیان جهان است توجه و تلاش بیشتری از خود نشان دهند، و این شیوۀ غلط اعلام روزانه باید خیلی سریع در رسانه‌های مختلف داخلی و به‌تبع آن رسانه‌های خارجی اصلاح شود.

در پایان به‌عنوان خادمی که در بیمارستان‌ها حضور دارم و از نزدیک شاهد این بحرانم، عاجزانه از مردم فهیم ایران اسلامی می‌خواهم که در خانه بمانند، نکات بهداشتی را رعایت کنند و از سفردر ایام نوروز به‌شدت بپرهیزند تا ان‌شاءالله با لطف الهی و عنایت حضرت امام زمان ارواحنافداه این بیماری هرچه زودتر از کشورمان رخت بربندد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار