مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی شدید در استان و برای جلوگیری از خطرهای احتمالی ناشی از سیلاب مسیر عبور و مرور بستر رودخانه قمرود از عصر امروز تا اطلاع ثانوی بسته شد.
کد خبر: ۸۳۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۱ 23 March 2020

به گزارش تابناک قم، محسن اروجی، بیان کرد: مردم از پارک خودرو و اتراق در اطراف این رودخانه به‌ویژه در سطح روستاهای استان کاملا پرهیز کنند.

وی ادامه داد: از مردم درخواست می‌کنیم که از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند و به هشدارهای سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استان توجه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران قم یادآور شد: روستاییان قم برای جلوگیری از آب‌گرفتگی منازل و تکرار اتفاقات بارندگی سیلابی سال گذشته تمهیدات لازم را بیندیشند.

وی اضافه کرد: با شروع بارندگی در قم تمام دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی در سطح شهرستان و روستاهای استان در حالت آماده باش کامل قرارگرفته‌اند.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان سامانه بارشی تا اوایل روز دوشنبه در قم فعال خواهد بود.

اروجی همچنین گفت: با توجه به روند صعودی سرایت بیماری کرونا از مردم می‌خواهیم که سفرهای غیرضرور خود را به تعویق بیندازند و برای زمین‌گیر کردن این ویروس به پویش«در خانه می‌مانیم بپیوندند».

مدیریت بحران استان قم همچنین ساعتی پیش با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص احتمال سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر شهری ، وقوع سرمازدگی و آسیب سازه‌های غیر مقاوم در برابر باد هشدار داده بود.

مسیر رودخانه قمرود از اوائل دهه ۸۰ شمسی برای آمد و شد خودروها و کاهش ترافیک هسته مرکزی قم مهیا شد و در سال های گذشته به صورت بلوار در ۲ مسیر در حدود هشت کیلومتر به صورت رفت و برگشت در آمده است. وقوع سیل ۱۱ فروردین سال ۱۳۸۸ در بستر این رودخانه که جان چهار تن را گرفت، باعث شد از آن زمان مسئولان قم نسبت به بارش های شدید باران در منطقه بالادست این شهر و جلوگیری از خطر احتمالی در مسیر رودخانه قمرود حساسیت بیشتری داشته باشند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار