فرماندار قم گفت: از 25 اسفند تاکنون 70 درصد کاهش در میزان خودروهای ورودی به این شهر رخ داد.
کد خبر: ۸۳۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۶ 22 March 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در سالن جلسات کرامت استانداری با اشاره به وضعیت ارزیابی مردم استان قم اظهار کرد: از ظرفیت تمام دستگاه‌ها برای تبلیغ سامانه سلامت استفاده کردیم تا مردم با مراجعه به این سامانه مورد ارزیابی در زمینه کرونا قرار بگیرند.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروها و تجهیزاتی را در استان قم مستقر کرده است تا در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری کرونا به این استان کمک کند.

فرماندار قم افزود: معابری از شهر قم که در اولویت قرار دارد، بیشتر از دیگر معابر مورد ضد عفونی قرار می‌گیرند، بسیج محلات هم برای ضد عفونی به کمک دستگاه‌های اجرایی آمده و ظرفیت خودرویی ارتش در قم برای ضد عفونی از دو دستگاه به 10 دستگاه افزایش یافته، ضد عفونی در بخش‌های پنج گانه قم نیز به خوبی در حال انجام است.

حیدری با اشاره به توزیع ماسک در شهر قم اظهار کرد: توزیع ماسک در شهر در حال انجام است، ولی اولویت در زمینه ماسک با مراکز بهداشتی و درمانی است.

وی ادامه داد: تعطیلی اصناف غیرضروری در شهر قم صورت گرفته است و با اصنافی که اقدام به این کار نکنند، براساس قانون برخورد می‌شود.

فرماندار قم افزود: به دنبال توسعه فروشگاه‌های مجازی در شهر هستیم، سه فروشگاه بزرگ قم داوطلب شدند تا خدمات خود را از طریق اینترنت به مردم ارائه بدهند.

حیدری با اشاره به حضور اتباع خارجی در قم اظهار کرد: حدود 120 هزار تبعه خارجی در این شهر ساکن هستند و باید تدبیری برای امکان ثبت نام این افراد در سامانه سلامت اندیشیده شود تا غربالگری استان در زمینه کرونا به صورت کامل صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: امروز نسبت به روز مشابه سال گذشته شاهد کاهش 85 درصدی ورود خودروها به شهر قم بودیم، از 25 اسفند تاکنون 70 درصد کاهش در میزان خودروهای ورودی به این شهر رخ داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار