مجری برنامه کودک سیما از تولید برنامه «خونه شاد» به منظور آموزش بازی و ایجاد نشاط و تحرک در ایام نوروز در خانه خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۰ 21 March 2020

به گزارش تابناک قم، محمدرضا بهروز، با اشاره به تولید مجموعه خونه شاد در قالب 40 بازی کودکانه اظهار کرد: به صورت جهادی بخش‌های مختلف این برنامه طراحی شد تا کودکان برای در خانه ماندن ترغیب شوند.

وی خاطرنشان کرد: این روزها کودکان همراه بزرگسالان قرنطینه هستند و راهی برای تخلیه انرژی و تحرک ندارند. تلویزیون به طور مداوم برنامه کودک پخش می‌کند ولی هیچ راه حلی برای سرگرمی کودک ارائه نمی‌دهند.

این مجری برنامه های کودک سیما با بیان اینکه با ساده‌ترین ابزارها بازی‌های حرکتی این مجموعه طراحی شده است، گفت: تمام بازی‌ها زیر نظر کارشناس تخصصی بازی کودک و کارشناس روانشناسی طراحی شده و نگرش تخصصی در آنها رعایت شده و برای خانواده‌ها خاصیت‌های آن شرح داده می‌شود. به عنوان مثال در بازی توپ داغ تمرکز، برطرف شدن اختلالات یادگیری کودک، رشد عضلانی کودک و هماهنگی بین حرکات بدن ذکر می‌شود.

وی عنوان کرد: کودکان هیچ تحرکی در خانه ندارند و این مسئله روی روان کودک اثر می‌گذارد بنابراین عکس‌العمل‌هایی از خود بروز می‌دهند که سبب می‌شود بر روان کل خانواده اثر منفی بگذارد.

بهروز با بیان اینکه کودک در این بازی‌ها چند ساعت سرگرم است گفت: بازی‌ها به گونه‌ای طراحی شده که بزرگسالان نیز ترغیب شوند که این بازی‌ها را انجام دهند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آموزش بازی، مسابقه‌ای در صفحه اینستاگرام نیز برگزار می‌کنیم که سبب می‌شود کودکان ناامید نباشند و ترغیب شوند و کاری انجام دهند که خانواده‌ها و آنها مشغول شوند و جوایز خوبی از سوی گروه جهادی و پویش «به توان ما» برای این مسابقه در نظر گرفته شده است.

این مجری کودک سیما با اشاره به تولید بسته آموزشی در زمینه نحوه رفتار با کودکان گفت: آموزش به والدین در زمینه نحوه برخورد کودکان در برابر مشکلات آنها مانند سخن گفتن نادرست کودک و گریه کودکان در هنگام خروج از شهر بازی در این بسته گنجانده شده است.

وی خاطرنشان کرد: همه موارد این مجموعه از نظر فنی و گرافیکی به صورت حرفه‌ای است و بنا داریم این آموزش‌ها و بازی‌ها در شبکه‌های مختلف سیما نیز پخش شود.

بهروز عنوان کرد: شبکه‌های خصوصی بسیار پیگیر بودند این کار را خریداری کنند ولی به دلیل آنکه آغاز کار جهادی بود بنابراین در نظر داشتیم این بازی در انحصار قرار نگیرد تا کودکان بیشتری مشاهده کنند در حالی که از نظر مالی به صرفه بود که به فروش برسانیم تا بخشی از مخارج کار تأمین شود.

وی با اشاره به آموزش بازی‌ها در اینستاگرام و آپارات گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در اینستاگرام و آپارات با جست‌وجوی behrooz.tv.1 آموزش این بازی‌ها و مسابقات مربوطه را به صورت روزانه مشاهده کنند.

این مجری کودک سیما عنوان کرد: در نظر داریم در ادامه این کار آموزش کاردستی با وسایل دور ریختنی برای کودکان ارائه دهیم تا با وسائل دور ریختنی کاردستی بسازند تا با خلاقیت خودشان در خانه سرگرم باشند.

وی با اشاره به اهمیت چنین بازی‌هایی گفت: این بازی‌ها علاوه بر اینکه خلاقیت کودکان را پرورش می‌دهد تا در خانه سرگرم شوند، با ارائه بسته‌های روانشناسی رابطه کودک و پدر و مادر را صمیمی و عمیق می‌کند.

بهروز یادآور شد: این 40 بازی به صورت یک بسته رادیویی نیز با همکاری مرکز قم ضبط شده که این برنامه در اختیار تمام مراکز استان‌ها قرار گرفته تا مجموعه خانه شاد را پخش کنند که در روز سه بار پخش می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار