شهردار قم با اشاره به اقدامات سازمان آرامستان‌ها برای تدفین متوفیان مربوط به کرونا؛ گفت: از زمان ورود متوفیان مبتلا به کرونا برنامه‌هایی برای تغسیل و تدفین این افراد پیش‌بینی شده است؛ از آن جمله رعایت کامل موارد شرعی مورد نظر مراجع عظام تقلید و دستورالعمل‌های بهداشتی است که در این زمینه تاکید کامل بر رعایت آنها داریم.
کد خبر: ۸۳۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۸ 18 March 2020

به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد، با اشاره به اقدامات شهرداری در مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: شهر یک موجود زنده است و کالبدی دارد، ضمن اینکه باید ظاهر و باطن شهر را برای مردم حفظ کنیم نمی‌توانیم نسبت به شرایط حاد فعلی بی‌تفاوت باشیم.

شهردار قم با تاکید بر اینکه شهرداری ۱۰ کمیته تشکیل داده که بخش‌های مختلف خدمات شهری، پسماند، آرامستان، حمل و نقل، مدیریت بحران، فرهنگ‌سازی، اطلاع‌‌رسانی و نظم و انضباط را کنترل می‌کند، تصریح کرد: در حوزه کشتارگاه‌ها به طور مثال کنترل کاملی بر روند کشتار و عرضه گوشت تازه در شهر صورت می‌گیرد که اگر مراقبت صورت نگیرد مشکلات زیادی برای مردم ایجاد می‌شود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اقدامات سازمان آرامستان‌ها برای تدفین متوفیان مربوط به کرونا، گفت: از زمان ورود متوفیان مبتلا به کرونا برنامه‌هایی برای تغسیل و تدفین این افراد پیش‌بینی شده است؛ از آن جمله رعایت کامل موارد شرعی مورد نظر مراجع عظام تقلید و دستورالعمل‌های بهداشتی است که در این زمینه تاکید کامل بر رعایت آنها داریم.

وی با تاکید بر تعامل کامل سازمان آرامستان‌ها با دانشگاه علوم پزشکی، افزود: تلاش ما بر این بوده تا تسهیلات در آرامستان بهشت معصومه(س) رو به روز افزایش پیدا کند تا بتوانیم هر خدمتی نیاز است به مردم ارائه کنیم.

شهردار قم با اشاره به خدمات شهری پیش بینی شده در این ایام، گفت: ماشین‌های سبک مجهز به جت‌های قوی برای شست‌وشوی شهر شده است و تمام تلاش ما بر این است که تمام فضاهای شهری ضدعفونی و گندزدایی شود.

سقائیان‌نژاد بیان کرد: تمام بخش‌هایی که مربوط به شهرداری است اعم از بوستان‌ها، ناوگان حمل و نقل عمومی، سرویس‌های بهداشتی و… هر روز ضدعفونی می‌شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار