وقوع زلزله نسبتاً شدید در قم سبب هجوم مردم به کوچه و خیابان ها شد و قرنطینه نیم بند کرونایی آنها برای در خانه ماندن را شکست. بررسی های شبانه حاکی از این است که وقوع این زلزله خسارت جانی و مالی در پی نداشته است.
کد خبر: ۸۳۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۱ 15 March 2020

به گزارش تابناک قم، در حالی که این روزها بدلیل شیوع کرونا توصیه شدید وزارت بهداشت و مسوولان استانی بر ضرورت در خانه ماندن و خودداری از تجمعات و حضور در مجامع عمومی است، زلزله دقایق اولیه بامداد روز یکشنبه در قم باعث شد، این قرنطینه نصف و نیمه قمی ها هم از بین برود.

این حادثه بااینکه خوشبختانه طبق برآورد مسوولان استانی خسارت مالی و جانی خاصی برجای نگذاشت اما متأسفانه به‌صورت ناخواسته‌ای سبب اختلاط و هجوم مردم به سطح کوچه و خیابان و اجتماعات چند نفره شد که می تواند می تواند شرایط قم را در کنترل و جلوگیری از کرونا بدتر کند.

زمان وقوع زلزله در دقیقه 11 بامداد روز یکشنبه زمانی بود که بیشتر مردم هنوز بیدار بودند و آن را احساس کردند و همین مساله سبب در بیرون آمدن مردم از خانه و شکستن حالت قرنطینه نسبی در بین مردم از ترس وقوع پس لرزه های محتمل بعدی شد.

اعزام ۴ تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر به مناطق زلزله

تیم‌های ارزیاب جمعیت هلال احمر برای بررسی ابعاد زلزله ۴ ریشتری به کهک، جمکران و جعفریه اعزام شدند.

به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، در پی وقوع زلزله ۴ ریشتری در حوالی قم ، ۴ تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر برای بررسی ابعاد و خسارات احتمالی به مناطق کهک ، جمکران و جعفریه اعزام شدند.

زلزله قم خسارتی نداشته است

محسن اروجی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم نیز گفت: بررسی های شبانه ما حاکی از این است که وقوع این زلزله خسارت جانی و مالی در پی نداشته است.

بر اساس گزارش های مردمی این زلزله خسارات مالی و جانی نداشته ولی در برخی مناطق قم موجب ترک خوردگی دیوار منازل قدیمی شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پرنیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
ساعت11بامداد را اصلاح کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار