این روزها با شیوع ویروس کرونا در کشور، گروه‌های جهادی در قالب‌های مختلف پابه کار آمده و در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و امروز خبر حادثه‌ای ناگوار در فضای مجازی مهر تأییدی زد بر این سخن که مردان خدا بی‌ادعا هستند.
کد خبر: ۸۳۰۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۷ 14 March 2020

به گزارش تابناک قم، این روزها حال و هوای سرزمینم به خاطر شیوع ویروسی بدون مرز به نام کرونا تغییر کرده است، اجتماعات تعطیل‌شده و حتی شعائر دینی همچون برگزاری نماز جماعات و نماز جمعه تحت تأثیر این بیماری به دلیل سرعت‌بالای انتقالش قرارگرفته است.

از روزی که وزارت بهداشت بر فوت دو نفر براثر ویروس کرونا در قم مهر تأیید زد و شهر مقدس قم به عنوان نخستین مرکز، وجود آن را در کشور تشخیص داد، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای گوناگون برای مقابله با این مهمان ناخوانده وارد عمل شدند.

از همان روزهای شیوع این ویروس در کشور، کادر درمان در بیمارستان‌ها که همواره در خط مقدم سلامت هستند به دلیل حساس بودن کارشان در حفظ سلامت مردم و جامعه به مدافعان سلامت لقب گرفتند.

در این میان گروه‌های دیگری هم به‌صورت خودجوش و جهادی دست‌به‌کار شده و پای‌کار آمدند تا بار دیگر روحیه جهادی و فرهنگ ایثار در کشور را به منصه ظهور برسانند که از جمله آن‌ها "طلاب جهادگر" بودند.

طلاب جهادگر که در همه عرصه‌ها پا به کار بوده و در قرارگاه‌های مردمی در بزنگاه‌های تاریخ همچون جنگ و زلزله و سیل همپای سایر مردم در خط مقدم قرار دارند؛ این روزهای سخت نیز دست از جان شسته و با ایثار و فداکاری برای مقابله با این بیماری و پدیده نوظهور به میدان آمده‌اند.

در قم نیز تعدادی از طلاب فعال در عرصه‌های جهادی در نامه‌ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، به‌منظور یاری‌رساندن به بیماران و مبتلایان به کرونا ویروس اعلام آمادگی کرده و به‌صورت داوطلبانه در بیمارستان‌ها و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اقدام به خدمت‌رسانی کردند.

اما امروز خبر حادثه‌ای ناگوار در فضای مجازی دست‌به‌دست شد که مهری تأیید زد براین سخن که مردان خدا بی‌ادعا هستند.

محمد مداح طلبه جهادگری که خود درحالی‌که خدمت به بیماران کرونایی در یکی از بیمارستان‌های قم بود و هم‌زمان همسر باردار به خاطر مشکل قلبی در آی سی یو بستری؛ خبر فوت همسر و فرزند توراهی‌اش را می‌دهند! و این طلبه جهادگر برای حفظ روحیه طلاب جهادی و بیماران کرونایی به بیرون از بیمارستان رفته و در گوشه‌ای می‌نشیند و همچون ابر بهار گریه می‌کند...

این روحیه ایثار و شهادت تنها گوشه‌ای ازخودگذشتگی‌ها و نمونه عینی جهادگرانی است که این روزها در گوشه گوشه این سرزمین در حال خدمت هستند و با ازخودگذشتگی و به‌دوراز همه جوسازی‌های رسانه‌های غربی در حال جان‌فشانی‌اند.

به امید روزی که دیگر شاهد چنین صحنه‌های دردناکی در کشور نباشیم و مردم با حفظ سلامت عمومی و بااهمیت دادن به آن پای این ویروس را از کشور برای همیشه قطع کرده و آن را ریشه‌کن کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار