شهردار قم با تاکید بر تشکیل ستادی در شهرداری در خصوص مقابله با کرونا گفت: 10 کمیته این ستاد در حوزه‌های مختلف فعال شدند تا خدشه‌ای به روند خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نشود.
کد خبر: ۸۳۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۶ 11 March 2020

به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در حاشیه بازدید از ناوگان ضدعفونی شهر در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم روند عادی را در شهر برقرار کنیم باید به روح و جسم شهر همزمان برسیم اظهار کرد: قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و تاب‌آوری و استقامت قم برای همه الگو بوده است و امروز این شهر در حالت فوق‌العاده و اضطراری قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط اضطراری باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای صورت گیرد گفت: ویروس کرونا به تمام کشورها و شهر قم هم حمله‌ور شده و تمام اقشار درگیر این بیماری هستند.

شهردار قم با تاکید بر اینکه همچون دوران دفاع مقدس باید همه به نوبه خود به وظیفه عمل کنند تصریح کرد: ما باید با این ویروس زندگی کرده و ضمن مقابله با آن نشاط اجتماعی را حفظ کنیم و امید به زندگی را تقویت کنیم.
وی با تقدیر از پیش‌قراولان مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: ما باید رعایت شرایط خاصی که در شهر برقرار شده انجام دهیم و پیشگیری مهم‌ترین اصل است.

سقائیان‌نژاد دفاع از هویت قم را ضروری عنوان کرد و با اشاره به برخی بی‌مهری‌ها نسبت به شهر قم گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و همدیگر را تقویت کنیم تا بتوانیم جبهه خود را در حوزه‌های مختلف حفظ کرده و به وظیفه عمل کنیم.

وی با تاکید بر تشکیل ستادی در شهرداری در خصوص مقابله با کرونا گفت: 10 کمیته این ستاد در حوزه‌های مختلف فعال شدند تا خدشه‌ای به روند خدمت‌رسانی به مردم ایجاد نشود.

شهردار قم حفظ شادابی و نظافت شهر را مورد توجه قرار داد و افزود: مدیریت پسماند در این شرایط شیوع ویروس بسیار مهم است در عین اینکه در ایام پایانی سال شاهد افزایش چشمگیر تولید پسماند هستیم مدیریت پسماندهای عفونی و انتقال به موقع پسماند شهر به درستی در حال انجام است. مدیریت پسماند در شهر قم دقیقا مطابق دستورالعمل ابلاغی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرداری فراموش نکرده که در نزدیکی سال جدید قرار داریم و باید شور و نشاط و تازگی به شهر تزریق شود افزود: ما فراموش نکردیم که ماه اسفند است و نزدیک بهار هستیم به همین خاطر شاهد رنگ‌آمیزی گسترده جداول، توسعه فضای سبز، گل‌آرایی و درختکاری در سطح شهر هستیم.

سقائیان‌نژاد با اذعان به اینکه برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شده تا در منازل اوقات فراغت پر شد گفت: سازمان میادین میوه و تره‌بار نیز با توجه به لزوم تامین اقلام مورد نیاز مردم فعال بوده و خدمات کافی ارائه می‌کند.

وی با اشاره به ضدعفونی مستمر ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی بیان کرد: نقاط مختلف شهر، ایستگاه‌های اتوبوس، بوستان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و امکانات عمومی مستمر ضدعفونی می‌شود.

شهردار قم با تاکید بر افزایش تردد به بهشت معصومه بیان کرد: در عین رعایت نکات بهداشتی، رعایت مسائل شرعی در دستور کار سازمان آرامستان‌ها است و شرایط کافی فراهم شده تا خدمات لازم ارائه شود.

وی گسترش خدمات الکترونیک شهرداری را مورد توجه قرار داد و افزود: تلاش کردیم این خدمات به گونه‌ای توسعه یابد که مردم کارهای خود را بدون مراجعه به شهرداری انجام دهند.

شهردار قم با اذعان به اینکه با امید و همدلی و همکاری می‌توان این بحران را ریشه کن کرد گفت: قم ایستاده است همچنان که هویت قم در ایستادگی و تاب‌آوری بوده امید است این هویت به دیگر شهرها نیز منتقل شده و این مشکل از سر کشور دور شود.

وی با تاکید بر اینکه کارگران شهرداری سربازان گمنام مقابله با کرونا هستند افزود: این سربازان گمنام شبی نیست که شهر را نظافت نکنند و از فضای سبز نگهداری نکنند تا صبح که مردم بیدار می‌شوند شهر پاکیزه و شاداب باشد و تلاش شده در حد امکان امکانات حفاظتی برای آنها تامین شود.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: برای غسال‌ها نیز با وجود اینکه لباس‌های حفاظتی هزینه سنگینی داشت دستورات لازم داده شده تا تهیه شود تا هیچ خطری آنها را در روند خدمت‌رسانی به مردم تهدید نکند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار