کاندیدای ائتلاف اصولگرایان استان قم با تأکید بر‌اینکه برخی استان قم را عامدانه عقب نگه‌داشته‌اند، گفت: این استان نیازمند تحول مدیریتی و یک مدیریت جهادی است.
کد خبر: ۸۲۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۶ 20 February 2020

به گزارش تابناک قم، علیرضا زاکانی به دلایل خود برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه قم اشاره و اظهار داشت: این استان مادر و کانون انقلاب بوده و به اعتقاد بنده با توجه به یک سری ظرفیت‌های سیاسی سبب عقب ماندن شهر مقدس قم شده است.

کاندیدای ائتلاف اصولگرایان استان قم با بیان اینکه تکیه مجلس به حوزه‌های علمیه و بهره‌مندی دین برای تنظیم قانون است، افزود: باید گوهر دین در معرض مسئولان قرار بگیرد و آن‌ها هم از این ظرفیت، در مسیر قانون‌گذاری استفاده کنند.

وی با تأکید بر‌اینکه ظرفیت‌های عظیم و بی‌نظیر موجود در استان ظرفیتی است که غیر از قم در جای دیگر پیدا نمی‌شود، تصریح کرد: جنبه معنوی قم به‌لحاظ وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران ازجمله جنبه‌های مهمی بوده که درصورتی‌که توجه به آن چهره استان تغییر کرده و مردم قم از آن بهره‌مند خواهند شد.

به گفته زاکانی تعدد قانون یکی از اشکالاتی است که در کشور وجود دارد، قوانین باید تجمیع شده و خلأ‌های آن پر شود تا دزدان قانون نتوانند از قانون علیه مردم استفاده کنند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌ای که توسط جمعی از حقوق‌دانان در سه بخش برای مجلس آینده در دوره زمانی سه سال و نیم تنظیم‌شده است، گفت: این قوانین را تجمیع می‌کنیم تا ۴۳ قانون مادر داشته باشیم که هم آموزش قانون، فرهنگ قانون مداری و عدم سوءاستفاده از قانون را برای در کشور داشته باشیم البته انجام این کار یک بسیج عمومی می‌خواهد.

وی با تأکید بر لزوم اجرای قانون اساسی ابراز کرد: برای برنامه‌ریزی در مجلس یازدهم توجهمان به این موضوع است که در یک سال نخست زمینه توسعه عدالت را در جامعه ایجاد و اعتماد عمومی را افزایش دهیم.

زاکانی ادامه داد: نخستین هدف‌گذاری ما بر اجرای اصول قانون اساسی است، بنابراین چند اصل را هدف‌گذاری کرده‌ایم تا چند بسته جامع برای نجات مردم تدوین کنیم.

کاندیدای ائتلاف اصولگرایان استان قم مهم‌ترین اولویت مردم قم را همان اولویت کشور یعنی معیشت دانست و گفت: تا چند ماه پیش وقتی نظرسنجی می‌شد اولویت مردم را اشتغال اعلام می‌کردند، اما در حال حاضر معیشت به‌عنوان دغدغه جدی مردم بیان می‌شود. حتی آن‌هایی که شغل دارند هم دچار مشکلات معیشتی شده‌اند.

وی اضافه کرد: وقتی نماینده‌ای نماینده ملت ایران به‌صورت ملی می‌شود باید با تدبیر و تفکر اقدام به قانون‌گذاری در زمینه‌های مختلف کند، اگر نماینده‌ای قاعده‌گذاری و نظارت در عرصه ملی داشته باشد می‌تواند تأثیرات اقدامات خود را در حوزه انتخابی‌اش هم ببیند.

زاکانی با تأکید بر اینکه بنده قائل به دخالت نمایندگان در امور نبوده و قائل به نظارت هستم، گفت: بنده قائل به نظارت، حمایت و تقویت نهادها، اجزا و عناصر خدمتگزار در استان هستم تا سهم خود را در استان بتوانیم از امکانات ملی استیفاء کنیم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان قم نیازمند تحول مدیریتی و یک مدیریت جهادی است، تصریح کرد: با یک سیستم‌گذاری که کاملاً شفاف بوده و به‌صورت قبیله‌ای هدایت نمی‌شود، می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان قم گفت: برای اینکه کل مردم منفعت ببرند باید فرودگاه قم راه‌اندازی شود چراکه راه‌اندازی آن سبب تحول اساسی در زمینه‌های مختلف گردشگری زیارتی و مذهبی، توریسم سلامت، صنایع‌دستی و موقعیت صنعتی می‌شود و در استان یک جهش اساسی اتفاق می‌افتد.

زاکانی با تأکید بر اینکه برخی‌ها استان قم را عامدانه عقب نگه‌داشته‌اند، خاطرنشان کرد: مزیت نسبی دیگر استان ۱۷۷۰ هکتار بافت فرسوده است که قدمت بالای ۹۰ سال دارند، اگر این بافت فرسوده را به نوسازی شهری تبدیل کنیم هم مردم ثروتمند شده و هم الگویی برای کشور ایجاد می‌شود، همین‌طور سبب اشتغال برای مردم می‌شود؛ البته ۳۵۰ هکتار آن را بافت تاریخی اعلام کرده‌اند که ظلم در حق مردم است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
ان شاءالله بعد از 4 سال خواهیم دید که شما چه گلی سر مردم قم زده اید!؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار