کد خبر: ۸۲۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹ 19 February 2020

چهل روز از عروج غریبانه و مظلومانه فرمانده شجاع و کم نظیر سپاه اسلام گذشت. شاید به جرات بتوان گفت شهادت حاج قاسم بعد از رحلت امام راحل، سنگین ترین داغی بود که بر مردم مظلوم و مقاوم ما در این سالها وارد شد. داغی که قلم یارای توصیفش نیست.

بی شک شدت و عظمت این مصیبت برای ما ایرانی ها کاملا وابسته به عظمت شخصیت این سردار مخلص، شجاع و جانفشان بوده است. البته به همان اندازه که این شخصیت برای ما عزیز و مهم بوده برای دشمنان او نیز مهم و بالطبع تلاش برای حذف او دراولویت بوده است.

دراهمیت حذف سردار سلیمانی برای امریکا همین بس که به تعبیر حضرت آقا نقشه‌ی آمریکا در عراق، سوریه و لبنان، به کمک و فعّالیّت این شهید عزیز خنثی شد.

درباره چرایی جنایت شهادت حاج قاسم قبلا مطالبی گفته شد؛ آنچه مهم است اینکه رژیم تروریست امریکا بصورت آشکار دست به این جنایت زد و ملتی را داغدار و بر این جنایت نیز افتخار و یاوه سرایی کرد.

بی شک حمله موشکی به پایگاه امریکایی عین الاسد پاسخی دندان شکن و نشاندهنده اقتدار و توان نظامی ما در مقابل ابرقدرتی بوده که در 70 سال گذشته شاهد چنین رویارویی مقتدرانه ای حتی از بلوک قدرتمند مقابل خود نبوده است.

اما انچه اتفاق افتاد یه تعبیر حضرت آقا تنها یک سیلی بود و به فرموده ایشان این کارهای نظامیِ به این شکل، کفایت آن قضیّه را نمیکند و آنچه در مقام مقابله مهم است این است که بایستی حضور فساد برانگیز آمریکا در این منطقه منتهی بشود.

اما در این بین نکته ای مهم دیگری وجود دارد که نباید از آن غافل شد و آن لزوم بازدارندگی دشمن از تکرار این قبیل جنایات است. در عرف نظامی گاهی هدف مهمی اعم از انسانی، تاسیساتی و ... وجود دارد که برای از بین بردن آن باید چه بسا هزینه ای سنگین متناسب با اهمیت هدف پرداخت کرد.

همانطور که در جلسه نطق سالیانه ترامپ در کنگره شاهد بودیم هر دو گروه حاکمه امریکا یعنی جمهوری خواهان و دموکراتها بر درستی اقدام جنایت کارانه ترامپ در شهادت سردار سلیمانی اتفاق نظر داشته اند و ورای نزاع حزبی فیمابین و تلاش بر برجسته کردن اشکالات رقیب، تحمل هزینه ای هرچند سنگین در مقابل دستاوردی بسیار مهم یعنی حذف یکی از موانع اصلی اجرای نقشه های آنها در غرب آسیا را احیانا خواهند پذیرفت.

درست است که برای امریکاییها نفس خوردن ضربه از حریف، بسیار مهم و شکننده است ولی وقتی پای محاسبه سود و زیان یک اقدام نظامی و تروریستی آشکار و نهان در میان باشد چه تضمینی وجود دارد که دست به تکرار جنایاتی از این دست نزنند بخصوص وقتی که بتوانند بواسطه قدرت رسانه ای و فریبکاری خود و پس از گذشت زمان ( وقتی آبها از آسیاب افتاد ) کشته های عین الاسد را ماهها بعد و تدریجا جای کشته های روزانه عراق و افغانستان به خورد افکار عمومی تحت سلطه خود در امریکا بدهند و صورتحساب مادی آن را هم گاوهای شیرده آنها در منطقه پرداخت کنند.

بنابراین آنطور که از سخنان مقامات، همزمان و پس از حمله موشکی به عین الاسد برداشت کردیم نباید این حمله را پاسخی تمام کننده و پشیمان کننده در مقابل جنایت عظیم آنها فرض کرد بلکه باید از این دست سیلی ها را (که نظامیان غیور ما خودشان بهتر به آن واردند ) هم بعنوان خون بهای ( البته تمام نشدنی ) حاج قاسم عزیز و هم به قصد بازدارندگی و پشیمان کنندگی بصورت آشکار و پنهان و البته مداوم بر چهره کریه رژیم تروریست امریکا و نوکران منطقه ای آن بنوازند تا وقتی که آنها را با کمک مردم منطقه مجبور به خروج از منطقه غرب آسیا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار