مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: ۳۰ غرفه برای توزیع میوه شب عید در مناطق هشتگانه شهری قم برپا می‌شود.
کد خبر: ۸۲۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 16 February 2020

به گزارش تابناک قم، سید محسن میرهادی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین ادامه داد: همچنین ۹ ستاد برای آماده‌سازی فضای عمومی شهر قم در استقبال و خدمات‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی فعال‌شده است.

وی اظهار داشت: برای آماده‌سازی شهر قم در ایام نوروز طرح‌های محله‌ای در تمام مناطق هشت‌گانه شهری اجرا می‌شود.

میرهادی گفت: اجرای سیستم یکپارچه آذین‌بندی و نورپردازی شهری در ایام نوروز عملیاتی می‌شود.

وی گفت: یک هزار و ۴۶۸ چشمه سرویس بهداشتی و ۳۷ نمازخانه در سطح بوستان‌های شهری در ایام عید نوروز آماده‌سازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استقرار سفره‌های هفت‌سین در سطح مناطق هشت‌گانه و اطراف حرم مطهر حضرت معصومه، پاک‌سازی معابر و ورودی‌های شهر و رنگ‌آمیزی معابر شهری در حال انجام است.

۵ بوستان شهر قم برای اسکان مسافران نوروزی آماده‌شده است

وی اضافه کرد: ۵ بوستان امام رضا(ع)، مهدی، فدک، نیایش، پارکینگ چهار مسجد مقدس جمکران و بوستان غدیر برای اسکان مسافران نوروزی آماده‌شده و مسافران می‌توانند در این ۵ محل چادر نصب‌کرده و در آن اسکان پیدا کنند

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۹۸۰ تخته چادر ظرفیت ۵ بوستان اصلی شهر قم در اسکان مسافران نوروزی است و چند مجموعه مسقف نیز در صورت بارندگی پیش‌بینی‌شده است.

میرهادی گفت: طرح معنوی «احسان ماندگار» با تعامل با بهزیستی استان برای جمع‌آوری وسایل موردنیاز شهروندان از بیستم اسفندماه انجام می‌شود.

وی گفت: ۶ هزار و ۱۲۵ ظرفیت پارکینگی شهر قم در هسته مرکزی شهر است و برای جلوگیری از ایجاد مشکل باید از ظرفیت دستگاه‌های دیگر به‌ویژه آموزش‌وپرورش استفاده شود.

میرهادی گفت: اجرای برنامه تور قم گردی و برپایی نماز جماعت در بوستان‌های شهری به‌صورت جدی در کمیته فرهنگی شهرداری قم دنبال می‌شود.

خدمات‌رسانی در محور قم-گرمسار ضعیف است

مدیرکل مدیریت بحران قم نیز در این جلسه با انتقاد از عدم شکل‌گیری زیرساخت‌های ابتدایی خدمات‌رسانی در محور قم-گرمسار، گفت: خدمات‌رسانی در این محور ناکافی بوده و با ضعف همراه است.

محسن اوروجی بیان کرد: ضعف در خدمات‌رسانی در محور قم-گرمسار با توجه به تردد بسیار زیاد مسافران نورزی از این محور تشدید می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران قم در ادامه اظهار داشت: آرامستان های شهر قم در پنجشنبه آخر سال شاهد حضور گسترده مردم است و تدابیر لازم برای جلوگیری از هرگونه مشکلی انجام بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای جلوگیری از تراکم جمعیتی در مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س)، ۲۰ درصد از فضای این مکان مقدس باید خالی نگه‌داشته شود.

وی ابراز کرد: کارگروه بهداشت و درمان از ۲۲ اسفندماه تا ۲۵ فرودین ماه سال ۹۹ برنامه‌های ویژه‌ای را در سطح استان انجام خواهد داد.

اوروجی گفت:به دلیل تغییر الگوی بارش‌ها، کارگروه اسکان باید آمادگی لازم را برای انتقال مسافران در صورت سیلابی شدن بوستان‌ها به مکان‌های مسقف داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران قم افزود: همچنین در ایام نوروز پیش‌بینی وزش باد شدید می‌رود و کمیته اسکان زائرین استانداری نسبت به این مساله نیز تدبیر داشته باشد.

وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی و نصب تابلوهای راهنمای مسیر و مسافران باید به‌صورت کاملا شفاف و بدون هرگونه ابهام برای جلوگیری از سردرگمی مسافران انجام بگیرد.

اوروجی گفت: کمبود سرویس‌های بهداشتی در بلوار پیامبر اعظم(ص) کاملا مشهود است که این مساله در برگزاری مراسم نیمه شعبان مشکل‌آفرین می‌شود.

وی اظهار داشت: در برگزاری مراسم نیمه شعبان باید تردد هرگونه خودروی سواری و موتورسیکلت به محورهای متصل به بلوار پیامبر اعظم(ص) ممنوع شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار