قائم‌مقام شهردار قم از تدوین الگوی ملی مدیریت شهری در شهرداری قم خبر داد و گفت: تیم مدیریتی شهرداری قم در این چند سال گذشته با پرهیز از سعی و خطا در برنامه‌ها خود به یک الگویی جدید در مدیریت شهری رسیده است.
کد خبر: ۸۲۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۷ 13 February 2020

به گزارش تابناک قم، ابراهیم معتمدی، با اشاره به اهمیت مدیریت شهر بر اساس الگوهای مدیریتی علمی اظهار داشت: تیم مدیریتی شهرداری قم در این چند سال گذشته با پرهیز از سعی و خطا در برنامه‌ها خود به یک الگویی جدید در مدیریت شهری رسیده است.

وی از تدوین شیوه‌نامه‌ای بر اساس مبانی علمی و آکادمی خبر داد و افزود: در این شیوه‌نامه تأکید بر حرکت نظام‌مند و ساماندهی شده بخش‌های مختلف شهرداری در شرایط بحرانی بوده و می‌توان از آن به‌عنوان یکی از دستاوردهای مهم شهردار قم نام برد.

قائم‌مقام شهردار قم رصد کامل برنامه‌های در حال اجرا و اصلاح به‌موقع آسیب‌ها را یکی از محورهای اصلی این الگوی مدیریتی دانست و تصریح کرد: رصد و ارزیابی عملکرد یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک مدیریت علمی و صحیح بوده که در شهرداری قم به‌صورت جدی به آن پرداخته شد و به‌زودی این الگو مدیریتی برای اجرا به تمام شهرداری‌ها کل کشور ابلاغ می‌شود.

وی یکی دیگر از محورهای موردتوجه در این الگوی مدیریتی را تعامل درست و نظام‌مند مدیران شهری و استانی عنوان و خاطرنشان کرد: تعامل بین مدیران در شهر قم باوجود اختلاف‌نظرهایی که وجود دارد همیشه در بالاترین سطح بوده و یکی از دلایلی که شهر قم باوجود رکود اقتصادی شدید در کشور برنامه‌های خود را اجرا کرده همین موضوع است.

معتمدی با تأکید بر لزوم همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در مدیریت شهری بیان کرد: در پنج سال گذشته پروژه‌های مختلفی با همکاری مدیران استانی در شهر اجراشده و هیچ‌گاه اختلاف‌نظرها مانع خدمت‌رسانی به مردم و پیشبرد برنامه‌ها نبوده است.

وی تدوین برنامه پنج‌ساله و 20 ساله را نخستین اقدامات تیم مدیریتی در قم دانست و تأکید کرد: در پنج‌ساله گذشته هیچ پروژه و برنامه‌ای خارج از برنامه‌های تدوین‌شده 5 ساله تا افق 1400 آغاز نشده و اولویت شهرداری در ابتدا اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام دوره‌های قبل بوده است.

قائم‌مقام شهردار قم در پاسخ به بعضی از معترضان همکاری شهرداری با نهادهای مختلف استانی در تأمین نیازهای آن گفت: باید اولویت همه دستگاه‌ها ارائه خدمات به مردم و حل مشکلات مردم و درنتیجه ارتقاء کیفیت زندگی در شهر باشد، زمانی که نهاد یا دستگاهی برای اجرای برنامه‌های خود از شهرداری کمکی مانند تأمین اتوبوس دارد قطعاً شهرداری کمک می‌کند.

وی تعامل، ارائه خدمات به‌روز، ارتقاء فرهنگ شهروندی و کیفیت زندگی و رصد عملکرد و ارزیابی را مهم‌ترین محورهای موردتوجه در شهرداری برشمرد و تأکید کرد: عملکرد تیم مدیریتی شهرداری قم در شرایط بحرانی و مقابله با چالش‌ها الگویی برای همه شهرداری‌ها بوده و باید با اتکا به نیروهای درون سازمان و توانمندی‌های بخش خصوصی برای حل مشکلات وارد میدان عمل شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار