وقتی یک کاندیدایی در جلسه‌ای حاضر می‌شود و عکس فردی را که مطرود امام بوده و توسط حضرت امام (ره) کنار گذاشته شده را در محل سخنرانی خود نصب می‌کند و عکس مقام معظم رهبری مشاهده نمی‌شود نشان می‌دهد که آن کاندیدا التزام به ولایت فقیه ندارد.
کد خبر: ۸۲۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵ 04 February 2020

به گزارش تابناک قم، عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت:‌ کاندیدایی که عکس یک فرد مطرود امام خمینی(ره) را بالای سر نصب می‌کند نباید نسبت به رد صلاحیتش به‌خاطر عدم التزام به ولایت فقیه معترض باشد.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، گفت: بعضی از آقایانی که به شورای نگهبان ایراد می‌گیرند و نسبت به رد صلاحیت‌شان توسط شورا به خاطر عدم التزام عملی به ولایت فقیه انتقاد می‌کنند باید بدانند که التزام عملی به ولایت فقیه موضوعی است که در قانون آمده و جزو شرایطی است که یک نماینده کاندیدای نماینده مجلس باید آن را دارا باشد و از شرایط اصلی به شمار می‌رود.

وی افزود: در قانون این موضوع آمده کسانی که می‌خواهند نامزد انتخابات نمایندگی مجلس شوند باید به ولایت فقیه التزام عملی داشته باشند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در این شرایط وقتی یک کاندیدایی در جلسه‌ای حاضر می‌شود و عکس فردی را که مطرود امام بوده و توسط حضرت امام (ره) کنار گذاشته شده را در محل سخنرانی خود نصب می‌کند و عکس مقام معظم رهبری مشاهده نمی‌شود نشان می‌دهد که آن کاندیدا التزام به ولایت فقیه ندارد.

امیرآبادی خاطرنشان کرد:‌ ممکن است در زمان سخنرانی هیچ عکسی روی دیوار نصب نشده باشد که این مسأله‌ای نیست و شائبه‌ای را ایجاد نمی‌کند اما وقتی در جلسه‌ای عکس فردی که توسط خود امام مطرود شده روی دیوار نصب شده است این رفتار برای جامعه پیام دارد و آن فرد با این کار خود نشان می‌دهد که آن مطرود را قبول دارد و وقتی چنین رفتاری از وی سر می‌زند نباید نسبت به رد صلاحیتش به خاطر التزام عملی به قانون اساسی توسط شورای نگهبان معترض باشد.

گفتنی است، چندی پیش تصویری از سخنرانی یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم منتشر شد در حالی که عکس حسینعلی منتظری قائم‌مقام معزول رهبری در دهه 60، روی دیوار و بالای سر سخنرانان نصب شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار