معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم گفت: یک هزار و ۶۷۰ هکتار بافت فرسوده که ۳۱۵ هکتار آن بافت تاریخی بوده و دو هزار هکتار بافت ناکارآمد در ۱۳منطقه شهر قم ثبت‌شده است.
کد خبر: ۸۲۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵ 04 February 2020

به گزارش تابناک قم، غلامرضا جانقربان در نشست رسانه‌ای که به مناسبت افتتاح 110 پروژه شهرداری در ایام دهه فجر برگزار شد، محدوده قانونی که شهرداری موظف به ارائه خدمات است را 13 هزار هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: از یک هزار و 670 هکتار بافت فرسوده 315 هکتار آن بافت تاریخی بوده و دو هزار هکتار بافت ناکارآمد در 13منطقه شهر قم ثبت‌شده است.

وی از اتمام چهارمین طرح تفصیلی شهر قم خبر داد و افزود: شهرداری در حال حاضر طرح‌های موضوعی و موضعی را در شهر دنبال کرده و توسعه در بخش بافت فرسوده به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم ادامه داد: احیا و کیفیت‌بخشی به زندگی مردم دو شاخصه‌ای است که در اجرای طرح‌های عمرانی در سطح شهر موردتوجه قرارگرفته و در بافت فرسوده و ناکارآمد به‌صورت جدی‌تری دنبال شده و اعتبار ویژه‌ای به این امر اختصاص داده می‌شود.

وی افزایش بودجه اصلاح بافت فرسوده را از 16 میلیارد تومان به 260 میلیارد تومان قابل‌توجه خواند و خاطرنشان کرد: حرکت شهرداری قم در ارائه خدمات الکترونیکی قابل‌توجه بوده و به‌روزرسانی امضا الکترونیکی، گزارش دهی مهندسان ناظر و ثبت درخواست‌های مردم در حوزه خدمات معماری از خانه و الکترونیک نمونه‌ای از این موفقیت است.

جانقربان از حذف ابزارهای فیزیکی در این حوزه خبر داد و بیان کرد: کنترل ساخت‌وسازهای و ساماندهی سیما و منظر شهری از دیگر اولویت‌های شهرداری قم در این حوزه بوده و متأسفانه استفاده از نمای رومی به علت اقبال مردم باوجود قوانین بازدارنده رواج دارد.

وی ادامه داد: باوجود رکود اقتصادی در کشور هنوز صنعت ساختمان در شهر قم رونق داشته و امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد صدور پروانه افزایش‌یافته و صدور پروانه برای مساجد رایگان صادر می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار