استاندار قم گفت: 252 پروژه در دهه فجر با اعتبار 575 میلیارد تومان با اشتغالزایی دو هزار و 74 نفر در استان افتتاح خواهند شد که 20 پروژه با سرمایه گذاری 204 میلیارد تومان مربوط به بخش گردشگری است.
کد خبر: ۸۱۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۱ 02 February 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در استان قم اظهار کرد: با برخی از آسیب‌های اجتماعی در این استان مواجه هستیم، رهبر معظم انقلاب دغدغه‌هایی در خصوص آسیب‌های اجتماعی دارند و این دغدغه‌ها باید در دستور کار مدیران قم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در قدم نخست به دنبال کنترل آسیب‌های اجتماعی در استان قم و در گام بعدی به دنبال کاهش این آسیب‌ها و پیشگیری از آن‌ها هستیم.

استاندار قم افزود: با وجود 15 فراخوان برای اعتراضات در استان قم، به گونه ای امور مدیریت شد که آسیبی به اموال مردم نرسد و این مساله جزو وظایف مدیران استان بود.

سرمست رویه مدیریت بخش اقتصادی در استان قم را برنامه محوری دانست و تصریح کرد: کار میدانی را به تمام مدیران استان تاکید کردم و خودم در این زمینه پیشگام بودم تا با عبور از بروکراسی اداری، مشکلات مردم حل شود و گام‌های خوبی در این زمینه در استان قم برداشته شده است.

وی ادامه داد: در قدم نخست به دنبال حفظ اشتغال در استان قم بودیم و در گام بعدی به دنبال بازگرداندن واحدهای راکد در استان به روند تولید هستیم و در این راستا 17 واحد تولیدی استان احیا شد.

استاندار قم افزود: از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه استان استفاده می‌کنیم، در شرایط کنونی با وجود مشکلات اقتصادی، نرخ بیکاری در قم کاهش یافت و نرخ بیکاری در استان 10.2 درصد است و مستمری بگیران بیمه بیکاری در قم کاهش پیدا کردند.

سرمست پاسخگو نمودن دستگاه‌های اجرایی را سیاست مدیریت استان قم دانست و تصریح کرد: هدف گذاری برای سال جاری و سال آینده، راه اندازی 445 واحد تولیدی در استان است، در 10 ماه نخست سال جاری 172 واحد در استان قم با سرمایه گذاری 770 میلیارد تومان، راه اندازی شدند یا توسعه پیدا کردند.

وی ادامه داد: از طرح‌های توسعه واحدهای تولیدی موجود در استان قم استقبال می‌کنیم، تسهیلات پرداختی در قالب طرح رونق تولید در استان رشد چشمگیری داشت و صادرات استان قم 20 درصد افزایش پیدا کرد.

استاندار قم افزود: پروژه‌های نیمه تمام زیادی در استان وجود دارد، البته پروژه‌های فعال در قم هم زیاد است، اولویت را به پروژه‌هایی دادیم که امکان تکمیل آن‌ها تا پایان سال 98، تا شهریور سال 99 و یا پایان دولت تدبیر و امید وجود دارد و عزم مدیریت استان تعیین تکلیف پروژه‌های بلاتکلیف در قم است.

سرمست تعداد مناسبت‌ها را در استان قم 19 مناسبت دانست و تصریح کرد: در هر کدام از مناسبت‌ها شاهد حضور زائرین گسترده ای در شهر قم هستیم و این تعداد مناسبت در استان‌های دیگر نیست.

وی ادامه داد: شهر قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و دغدغه‌های فرهنگی در این شهر دارای اهمیت زیادی است، البته باید آمارهای ارائه شده در خصوص شهر قم براساس مطالعات دقیق باشد، 26 دستگاه در استان متولی فرهنگ هستند و باید سهم و وظایف این دستگاه‌ها در فعالیت‌های فرهنگی مشخص باشد.

استاندار قم افزود: پروژه فرودگاه قم به لحاظ اجرا، یک پروژه بلاتکلیف است، البته دستگاه قضایی حکم خلع ید در خصوص این پروژه صادر کرده است، حفظ حقوق سرمایه گذاران در پروژه را در دستور کار داریم، پروژه فرودگاه قم یک پروژه مورد نیاز برای استان است، ولی مجوزهای لازم برای این پروژه کسب نشده بود و به دنبال ساخت فرودگاه در قم هستیم.

سرمست با اشاره به وضعیت مدیران زن در استان قم اظهار کرد: به دنبال افزایش سهم زنان در عرصه مدیریت در استان براساس سیاست‌های دولت هستیم، البته نگاه صرف جنسیتی در این خصوص نداریم و شایسته سالاری را در زمینه انتخاب مدیران در قم پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: مدیریت شهری قم مورد حمایت استانداری است و تقابلی بین شهرداری و استانداری در پروژه‌های شهری وجود ندارد و نظرات کارشناسی و خرد جمعی در اولویت است.

استاندار قم افزود: تشکل‌های اقتصادی استان را شریک تصمیم‌گیری‌ها در حوزه اقتصاد در قم می‌دانیم و نمایندگان این تشکل‌ها در جلسات اقتصادی استان حضور پیدا می‌کنند، در استانداری به روی فعالان اقتصادی باز است.

سرمست شفافیت را سیاست مدیریت استان قم دانست و تصریح کرد: در این راستا شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی و شورای اطلاع رسانی استان را فعال کردیم.

وی ادامه داد: گردشگری اولویت استان قم است و تعدادی از پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر مربوط به این بخش است، 252 پروژه در دهه فجر با اعتبار 575 میلیارد تومان با اشتغالزایی دو هزار و 74 نفر در استان افتتاح خواهند شد که 20 پروژه با سرمایه گذاری 204 میلیارد تومان مربوط به بخش گردشگری است.

استاندار قم افزود: 8 پروژه بهداشت و درمان، 45 پروژه عمران و زیربنایی، 25 پروژه کشاورزی، 7 پروژه محیط زیست و منابع طبیعی، 94 پروژه عمرانی و زیربنایی شهرداری‌ها، 32 پروژه عمرانی و زیربنایی دهیاری‌ها، 6 پروژه اشتغال زایی روستایی، 11 پروژه صنعتی و 4 پروژه فرهنگی و ورزشی در استان قم در دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود.

سرمست با اشاره به کمربندی جدید شهر قم اظهار کرد: این پروژه با اعتبار دو هزار و 100 میلیارد تومان در صورت رفع تعارضات در دهه فجر امسال کلنگ زنی می‌شود و این پروژه به نام شهید سلیمانی نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: جلسه کارگروه سلامت در استان قم با موضوع مقابله با بیکاری کرونا برگزار خواهد شد، مساله سلامت به اندازه امنیت برای مدیریت استان قم اهمیت دارد. در بحث بیماری آنفولانزا در استان مدیریت خوبی صورت گرفت و ستاد بحران در این خصوص تشکیل شد تا جلوی شیوع بیماری آنفولانزا در قم گرفته شود.

استاندار قم افزود: نظارت را از نمایندگان مجلس می‌پذیریم، اما براساس قانون، دخالت در امور اجرایی را از نمایندگان برنمی‌تابیم.

سرمست با اشاره به انتخابات در استان قم اظهار کرد: استانداری مجری انتخابات است و در چارچوب اختیارات خود در احقاق حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان کوتاهی نمی‌کند، ولی یک طرف رقابت‌ها در انتخابات نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار