رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:
تا این لحظه، هیچ مورد از شیوع ویروس کرونا در کشور، گزارش نشده و در استان قم نیز یک مورد علائم این ویروس گزارش شده بود که پاسخ تمامی آزمایش‌ها منفی بود و در استان نیز شاهد این موضوع نیستیم. این بیماری سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و هیچ مورد قطعی تاکنون در کشور مشاهده نشده است.
کد خبر: ۸۱۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۹ 02 February 2020

به گزارش تابناک قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه مهمترین علائم ویروس کرونا، تب و اختلال در سیستم تنفسی است،‌ گفت: هیچ موردی از این بیماری در قم مشاهده نشده است.

محمدرضا قدیر در گروه کاری سلامت و امنیت غذایی استان قم که با حضور استاندار و مدیران استان در استانداری قم برگزار شد، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف گفت: این بیماری به شدت واگیردار است و کشورهای بسیاری گرفتار این ویروس شده‌اند.

وی بیان داشت: تا این لحظه، هیچ مورد از شیوع ویروس کرونا در کشور، گزارش نشده و در استان قم نیز یک مورد علائم این ویروس گزارش شده بود که پاسخ تمامی آزمایش‌ها منفی بود و در استان نیز شاهد این موضوع نیستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به علائم این بیماری گفت: مهمترین علائم ویروس کرونا، تب و اختلال در سیستم تنفسی است که با پیشگیری می‌توان از گسترش آن جلوگیری کرد.

قدیر گفت: تمهیدات لازم در حوزه درمان نیز انجام و بیمارستان‌های کامکار، حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) به عنوان بیمارستان‌های سانتر انتخاب شده است تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنیم.

بیماری کرونا سرایت پذیری بسیار بالایی دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: این بیماری سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و هیچ مورد قطعی تاکنون در کشور مشاهده نشده است.

سیامک محبی با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی گفت: باید این موضوع همواره در دستور کار باشد و شستشوی عمده دست‌ها و فراگیری آموزش‌های لازم برای همه گروه‌های هدف از جمله دانش آموزان و اولیا، باید مورد توجه قرار گیرد.

کمیته‌های تخصصی در خصوص کرونا باید فعال شوند

استاندار قم نیز در این جلسه گفت: بعد از دستور معاون اول رئیس جمهور این جلسه را برگزار کردیم و محور اصلی کار بر عهده دانشگاه علوم پزشکی بوده که انتظار است همه دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

بهرام سرمست با اشاره به برخی شایعه سازی ها در این خصوص، ضمن تأکید بر آرامش روانی جامعه گفت: شخص رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به عنوان متولی، فقط با رسانه‌ها در ارتباط باشد و دیگران حق مصاحبه در موضوع ویروس کرونا را ندارند.

استاندار قم گفت: کمیته‌های تخصصی در خصوص این موضوع نیز باید فعال شوند و کارها به صورت عملیاتی دنبال و گزارش کار به این گروه کاری گزارش داده شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار