بی‌توجهی به استعدادهای رشته پرطرفدار و پرمخاطب فوتبال بعد از نابودی تیم لیگ برتری صبا هر روز در قم بیشتر می‌شود و سرنوشت نخبه‌های این رشته در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
کد خبر: ۸۱۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۱۴ 01 February 2020

به گزارش تابناک قم، زمانی که تیم صبا به قم منتقل شد اعتقاد بسیاری از کارشناسان فوتبال این بود که حضور صبا در قم می‌تواند زمینه‌ساز تحولات عظیمی در فوتبال این استان باشد و به شرط مدیریت مناسب از سوی متولیان این رشته، استعدادها و نخبه‌های زیادی از فوتبال قم به سطح اول فوتبال ایران و حتی آسیا و جهان معرفی شوند.

استعدادهای فوتبال قم و حسرت داشتن تیم لیگ برتری

این در حالی است که قم به واسطه درخشش فوتبالیست‌هایش در سطح ایران استانی مطرح در زمینه ورزش به شمار می‌رود اما استعدادهای رشته فوتبال هیچ‌گانه فرصت عرض‌اندام و اثبات شایستگی‌های خود را نداشتند تا اینکه صبا به قم آمد و نزدیک به یک دهه این تیم نماینده قم در لیگ برتر فوتبال ایران بود.

اما قمی‌ها و مشخصا متولیان و مسوولانی که تصمیم‌گیرنده اصلی صبا بودند از این فرصت مغتنم خوب استفاده نکردند و با کم توجهی به تیم صبا، زمینه سقوط و سپس نابودی این تیم را مهیا کردند، به طوری که دیگر صبا وجود خارجی ندارد و استعدادها و نخبه‌های فوتبال قم حسرت داشتن چنین تیمی را می‌خورند اما مسوولان در پست‌های دیگر به کار خود مشغول هستند!

درخشش استعدادهای فوتبال قم در سایر استان‌ها

این در حالی است که در مدت زمان حضور صبا در قم، برخی‌ها معتقد بودند فوتبالیست‌ها در قم استعداد ندارند! کسانی که این اعتقاد را دارند استعداد قمی‌ها را بیشتر در فوتسال می‌دانستند و کمی هم در کشتی و کاراته، اما واقعیت این است که امروز همان‌هایی که به عشق تیم فوتبال صبا وارد فوتبال شدند حالا که صبا در قم نیست به ناچار به خارج از قم رفته‌اند و در غفلت مسوولان شهر خود برای تیمی از یک استان دیگر می‌درخشند.

2 بازیکن شاخص فوتبال قم در لیگ آزادگان

یکی از تیم‌های دسته اولی فصل جاری فوتبال ایران که از مدعیان راهیابی به لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور نیز محسوب می‌شود، آلومینیوم‌سازی اراک است که دو فوتبالیست قمی که از زمان صبا استارت پیشرفت خود در این رشته را زدند، اکنون به شکل ثابت در ترکیب این تیم بازی می‌کند.

آلومینیومی‌ها سه روز قبل در شهر آورد استان مرکزی به مصاف خوشه‌طلایی رفتند و دو بر یک پیروز شدند، در حالی که سیدمهدی حسینی و امیرحسین رنگرز دو فوتبالیست قمی دهه هفتادی که هم سابقه حضور در لیگ برتر فوتبال ایران با پیراهن صبا و پیکان را دارند و هم سال‌ها برای موفقیت فوتبال قم تلاش کرده‌اند، در این بازی از ابتدا برای آلومینیوم‌سازی اراک به میدان رفتند، دو جوانی که بعد از سقوط صبا از اعتبار فوتبال غبار گرفته قم در کشور دفاع می‌کنند.

از بین رفتن اعتبار فوتبال قم با مدیران ناتوان

البته نمونه‌های زیاد دیگری نیز هستند که در دیگر تیم‌ها حضور دارند و موفقیت آنها گواه این است که اگر به فوتبال قم و فوتبالیست‌های این شهر بها داده و توجه شود؛ ظرفیت، توانایی و پتانسیل بالای خود را نشان می‌دهند، اما این مدیران و تصمیم‌گیرنده‌های فوتبال هستند که با ناتوانی خود، تیشه به ریشه ذوق و استعدادها این نخبه‌ها می‌زنند و اعتبار فوتبالی این شهر را در کشور از بین می‌برند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار