چگونه مجلسی که در راس همه امور است یک سوم آن ردصلاحیت می‌شوند؟
جای شگفتی است که ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی مجلس رد صلاحیت شده اند، کاش این رقم را اعلام نمی‌کردند؛ چگونه مجلس در راس همه امور است، اما یک سوم آن دارای چنین روحیاتی باشند؟ این حاکی از نوعی مسامحه در انتخاب افراد در نوع تشکیلات، قضات و جا‌های دیگر است. قوه قضائیه باید با نمایندگان رد‌صلاحیت شده به دلیل فساد مالی برخورد کند.
کد خبر: ۸۱۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۱ 27 January 2020

به گزارش تانباک قم، آیت‌الله سبحانی صبح امروز در دیدار رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به رد صلاحیت برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان قانون اساسی اظهار داشت: مجلس در راس امور است و نباید در تایید صلاحیت افراد مسامحه شود و نباید افرادی در این نهاد مهم حضور یابند که متهم به فساد هستند.

این مرجع تقلید از تلاش‌های رئیس قوه قضائیه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی قدردانی کرد و گفت: این اقدامات موجب امیدواری مردم شده است.

وی انتصاب مدیران لایق و شایسته را به رئیس قوه قضائیه گوشزد کرد و یادآور شد: باید در مناسب قضایی افرادی انتصاب شوند که علاوه بر همه شرایط یک مدیر خوب، انقلابی و مومن هم باشند.

آیت‌الله سبحانی زیرکی و هوشمندی را از ویژگی‌های مدیران دستگاه قضا برشمرد و گفت: باید بدون ملاحظه و توصیه دیگران با افرادی که به بیت‌المال دست‌اندازی می‌کنند با قاطعیت برخورد کرد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به زندانیان مهریه گفت: گرچه یکی از اقدامات رئیس قوه قضائیه آزادی زندانیان مهریه بوده، اما این مسئله باید به صورت لایحه قانونی تصویب شود و در کل کشور به مرحله اجرا گذاشته شود.

آیت الله سبحانی تاکید کرد: باید در اسناد ازدواج به جای واژه عندالمطالبه واژه عند الاستطاعه گنجانده شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار