تنها شانس کاراته قم برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک 2020 بار دیگر با یک ناکامی مواجه شد تا امید قمی‌ها را برای گرفتن بلیط المپیک کمرنگ جلوه دهد.
کد خبر: ۸۱۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۳ 27 January 2020

به گزارش تابناک قم، در حالی که ورزش قم بعد از پیروزی انقلاب تنها توسط مهدی مرادی‌گنجه در رشته کشتی فرنگی موفق به کسب سهمیه بازی‌های المپیک شده، زمانی‌ که کمیته جهانی المپیک رشته کاراته را در بین رشته‌های حاضر در این رویداد بزرگ ورزش دنیا قرار داد، قمی‌ها از این بابت بسیار خوشحال شدند.

پس از اضافه شدن کاراته به رشته‌های المپیکی، دلیل خوشحالی مسوولان قم و همچنین قمی‌های علاقمند به ورزش این بود که کاراته به عنوان شاخص‌ترین رشته انفرادی ورزش قم با سوابق درخشان و مدال‌های رنگارنگ افتخار آفرینان خود از میادین مختلف داخلی و برون‌مرزی، توانایی گرفتن دومین سهمیه المپیک را دارد.

اما جالب این است که یک بار دیگر رشته کشتی فرنگی زودتر از کاراته توانست سهمیه المپیک را با درخشش علیرضا نجاتی در مسابقات 2019 قهرمانی جهان در قزاقستان برای ورزش قم به ارمغان بیاورد، در حالی که سال 2019 برای مهدی‌زاده در کاراته یک سال کابوس‌وار و همراه با ناکامی‌های متعدد بود.

در واقع قمی‌ها به واسطه داشتن ستاره درخشان یک دهه اخیر میادین داخلی و برون‌مرزی کاراته یعنی امیر مهدی‌زاده، بسیار امیدوار هستند که در فاصله چند ماه تا فرصت کسب سهمیه المپیک و شروع این رویداد بزرگ در توکیو ژاپن، مهدی‌زاده بتواند از این ماموریت مهم سربلند خارج شود اما ظاهرا اوضاع باز هم بر وفق مراد مهدی‌زاده نیست.

مهدی‌زاده که همراه با تیم ملی کاراته راهی پیکارهای مرحله نخست مسابقات سال 2020 لیگ جهانی کاراته‌وان در پاریس فرانسه شده بود، در این مسابقات با یک ناکامی دیگر مواجه شد، رقابت‌هایی که با حضور 703 کاراته‌کا از 92 کشور جهان برگزار شد و مهدی‌زاده در همان دور نخست از گردونه پیکارها کنار رفت.

مهدی‌زاده در وزن منفی 67 کیلوگرم این مسابقات در دور نخست برابر رافیض حسن‌اف از آذربایجان نتیجه را واگذار کرد و با توجه به شکست این کاراته‌کای آذربایجانی مقابل لوکا مارسکا از کشور ایتالیا، ستاره کاراته قم به سادگی از گردونه رقابت‌ها کنار رفت و با ناکامی به کار خود پایان داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار