فرنگی‌کار مطرح قم در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران به عنوان قهرمانی چهلمین دوره رقابت‌های بین المللی‌کشتی فرنگی جام تختی دست پیدا کرد.
کد خبر: ۸۱۷۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۵ 26 January 2020

به گزارش تابناک قم، کشتی‌گیری که از رده سنی نوجوانان عضو تیم ملی است و افتخارات زیادی را در تمام رده‌های سنی رقابت‌های داخلی و برون‌مرزی به دست آورده، بار دیگر با دوبنده تیم ملی در یک رقابت معتبر بین‌المللی با عنوان جام جهان‌پهلوان تختی به مقام قهرمانی و نشان طلا رسید.

این کشتی‌گیر مهدی ابراهیمی است که سال 2013 در ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با کسب نشان برنز به نخستین مدال آسیایی خود دست یافت و از آن پس تا کنون در میادین مختلف به میدان رفته، کشتی‌گیری که در جام تختی تمام رقبا را برد و قهرمان شد.

امسال چهلمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی و گرامیداشت دهه فجر با حضور کشتی‌گیرانی از ایران و کشورهای ارمنستان، تاجیکستان، قزاقستان، روسیه و قرقیزستان به مدت دو روز به میزبانی هیات کشتی استان فارس در سالن شهید دستغیب شهر شیراز به انجام رسید.

در رده‌بندی بخش تیمی این دوره از مسابقات، تیم ملی ایران با کسب 250 امتیاز روی سکوی قهرمانی جای گرفت و تیم‌های ارمنستان و تاجیکستان به ترتیب با کسب 55 و 12 امتیاز دوم و سوم شدند، در شرایطی که پیکارهای انفرادی در اوزان 55، 60، 63، 67، 72، 77، 82، 87، 97 و 130 کیلوگرم به انجام رسید و نماینده قم در وزن 82 کیلوگرم رتبه نخست را کسب کرد.

در وزن 82 کیلوگرم این دوره از مسابقات مهدی ابراهیمی فرنگی‌کار مطرح و پرافتخار قم با عبور از سد تمامی حریفان به دیدار نهایی رسید و برای کسب مقام قهرمانی و نشان طلا جمال اسماعیلی دیگر فینالیست کشورمان را مغلوب کرد تا تنها مدال‌آور طلایی کشتی قم از جام تختی 2020 لقب بگیرد.

در این دوره از مسابقات مهدی قادری در وزن 60 کیلوگرم دهم شد، محمدجواد رضایی در وزن 67 کیلوگرم به مقام پنجم رسید، ابوالفضل زینتی‌رفاه در وزن 72 کیلوگرم صاحب عنوان سوم و نشان برنز شد و امیر عبدی در همین وزن رتبه پنجم را کسب کرد، ضمن اینکه علی‌اکبر حیدری در وزن 97 کیلوگرم دیگر نشان برنز را برای تیم قم به ارمغان آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار