در جلسه کارگروه حمایت از رونق تولید در حوزه اصناف، بر ساماندهی صنوف مزاحم در شهرک تخصصی تأکید و انجام این مهم جزو رویکردهای مهم اقتصادی استان برشمرده شد.
کد خبر: ۸۱۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۱ 26 January 2020

به گزارش تابناک قم، کارگروه حمایت از رونق تولید در حوزه اصناف، به ریاست مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در این جلسه با تاکید بر لزوم شفاف شدن واگذاری زمین در شهرک صنعتی شهاب به اصناف استان اظهار داشت:در آینده مشکلات انتقال سند در واگذاری زمین جهت استقرار بنکداران در شهرک شهاب برطرف خواهد شد.

نحوه واگذاری زمین در شهرک صنعتی شهاب به اصناف استان شاف شود

مهرداد غضنفری بلاتکلیفی مسئله واحدهای صنف صافکاران در شهرک صنوف را مورد انتقاد قرار داد و گفت: باید تا یک ماه آینده مسئله بلاتکلیفی مشخص و این واحدها به شهرک خودرویی منتقل شوند.

محمود سیجانی در بخشی از این جلسه از انتقال واحدهای صنفی به شهرک‌های تخصصی استان خبر داد و اظهار داشت: انجام این مهم جزو رویکردهای مهم اقتصادی استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بخشی از مشکلات صنف صافکاران را مورداشاره قرار داد و گفت: به‌زودی بخشی از واحدهای حوزه صافکاری به شهرک خودرویی منتقل خواهند شد.

وی از آغاز روند انتقال صنف بنکداران و سوهان‌پزان استان به شهرک صنعتی شهاب خبر داد و ابراز کرد: بخش‌هایی از این شهرک به‌منظور استقرار و فعالیت این دو صنف در نظر گرفته‌شده است.

رئیس اتحادیه کفاشان قم نیز در این جلسه، با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار واحد کوچک و بزرگ در حوزه کفش و دمپایی ماشینی قم اظهار داشت: واحدهای فعال کفش و دمپایی مستقر در جاده قم-کاشان به دلیل داشتن پروانه صنعتی، نیازی به پروانه صنفی ندارند.

قدرت الله مقیمی بیان کرد: این واحدها می‌توانند اقدام به عرضه مستقیم محصولات تولیدی خود کنند مشروط به اینکه سایر محصولات در آن به فروش نرسد.

وی کوچه عالیباف را قطب تولید کفش و دمپایی ماشینی قم برشمرد و افزود: محصولات تولیدی در این محل به‌صورت مستقیم به فروش می‌رسد و انجام این کار با قوانین صنفی و مالیاتی مغایرت دارد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در این جلسه، اظهار داشت: عدم پایبندی به قوانین صنفی و مالیاتی مهم‌ترین مشکلی است که از سوی برخی فعالان صنعت کفش ایجادشده است.

ابوالفضل فراهانی با تأکید بر عرضه تولیدات بومی واحد در نمایشگاه‌ها گفت: این مراکز نباید به محلی برای عرضه عمده و خارج از عرف محصولات تبدیل شود.

وی با اشاره به نقش محوری استان قم در تولید و عرضه کفش در کشور ابراز کرد: در این زمینه، تقاضا برای افزایش ظرفیت‌های اشتغال و تولید زیاد است.

انتقال سند مهم‌ترین مانع در واگذاری زمین در شهرک شهاب به بنکداران

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف قم در بخشی از این جلسه، انتقال سند را مهم‌ترین مانع در واگذاری زمین در شهرک شهاب به بنکداران عنوان کرد و گفت: انتقال سند در شهرک صنعتی شکوهیه 13 سال بعد از واگذاری زمین صادرشده و تاکنون مشکلی هم به وجود نیامده است.

سید ابراهیم صحفی به روند واگذاری زمین به سوهانی‌های قم در شهرک شهاب اشاره کرد و افزود: اهلیت سنجی متقاضیان در این شهرک باید از سوی اتحادیه سوهانی‌ها انجام گیرد.

صنوف مزاحم در شهرک تخصصی ساماندهی شوند

سپس مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری قم با تأکید بر لزوم ساماندهی صنوف مزاحم در شهرک تخصصی اظهار داشت: ساماندهی این صنوف از سال 71 در سطح شهر قم آغاز و احداث دو شهرک تخصصی صنوف و خودرویی در دستور کار شهرداری قرارگرفته است.

علیرضا مظفری با اشاره به اختصاص زمینی به مساحت 136 هکتار به‌منظور ساماندهی بخشی از صنوف مزاحم شهری در قم ادامه داد: از هزار و 603 قطعه پیش‌بینی‌شده در شهرک خودرویی 54 قطعه را در اختیار صنف صافکار قرار خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: برای ساماندهی صنوف مزاحم شهری باید مسئولان استان در راه‌اندازی شهرک صنوف و شهرک خودرویی اهتمام بیشتری به خرج دهند.

صمد دهقان رئیس اتحادیه صافکاران اتومبیل قم نیز در این جلسه با اشاره به بلاتکلیفی متقاضیان زمین در شهرک صنوف گفت: اراضی این شهرک از سال 71 واگذارشده اما هنوز به مرحله فعالیت و بهره‌برداری نرسیده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار