جمعی از طلاب، دانشجویان، رسانه ها، ایثارگران استان قم و همچنین شورای هماهنگی اصولگرایان قم در واکنش به سرمقاله نشریه 19 دی خواستار پیگیری این موضوع از سوی مراجع ذی‌صلاح شدند. در حالی که عموم مردم همچنان سوگوار شهادت این سردار رشید اسلام هستند، دست فتنه‌گری از مرکز ایران اسلامی و شهر مقدس قم بیرون می‌آید!.
کد خبر: ۸۱۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۰ 23 January 2020

به گزارش تابناک قم، انتشار سرمقاله نشریه 19 دی قم به قلم ایمان سهرابی با تیتر «دی را به خاطر داشته باشید» واکنش های متفاوتی را در محافل قم به دنبال داشته است.

بسیاری از طلاب حوزه های علمیه در قالب تماس و ارسال پیام به رسانه ها اعتراض خود را نسبت به مطلب منتشر شده در این نشریه اعلام کرده‌اند.

بسیاری از کانال های فعال در پیام رسان ایتا ضمن واکنش نشان دادن نسبت به این سرمقاله، ضمن محکوم کردن توهین به سردار حاجی‌زاده، از مراجع ذی صلاح درخواست کرده‌اند تا نسبت به این موضوع رسیدگی کنند.

کانال های رسانه ای تابناک، قم نیوز، 598، قمنا، نیروگاه تایمز و... نیز در مطالب جداگانه ای از موضع گیری این نشریه نسبت به عملکرد صداوسیما، شبکه افق و ماجرای پلاسکو و همچنین مطالب دوپهلوی منتشر شده در خصوص ترور سردار سلیمانی و ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی انتقاد کرده‌اند.

بیانیه شورای هماهنگی اصولگرایان قم

شورای هماهنگی اصولگرایان قم نیز در بیانیه‌ای نسبت به مطالب منتشر شده در نشریه 19 دی واکنش نشان داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بعضی‌ها چه مطبوعات، چه بعضی از عناصر گوناگون توصیه‌پذیر نیستند؛ آنها از ما توصیه نمی خواهند؛ معلوم نیست سیاستهای بعضی از این دستگاه‌ها و مطبوعات و رسانه‌ها را کی معین می کند و کجا معین می شود، نانشان در ایجاد اختلاف است. مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای(مدظله العالی)

در حالی که پس از شهادت فرمانده سلحشور سپاه قدس،حاج قاسم سلیمانی همه جناح‌های سیاسی و همچنین رسانه‌های داخل کشور با سلیقه‌های مختلف سیاسی، سوگوار شهادت این مرد بزرگ هستند و در دفاع از سپاه و محکومیت ترامپ و مسئولین آمریکا در جبهه واحد قرار گرفته‌اند، ظاهرا یکی از رسانه‌های معلوم الحال قم که نام مقدس یکی از روزهای بزرگ انقلاب را به دوش می کشد و حامی سرسخت دولت است ماموریت دیگری برای خود تعریف کرده است.

فراموش نکرده ایم که در چند راهپیمایی و تجمعات گسترده مردمی اخیر، حمایت از سردار سرافراز موشکی ایران نقطه مشترک فریاد مردم مومن و انقلابی بود و چه دردناک است در حالیکه تمام دنیای استکبار عزم خود را برای نابودی نقطه قوت دفاعی نظام مقدس ما بکار بسته اند صدایی از شهرکریمه اهل بیت(س) در حمایت از دشمنان قسم خورده نظام مقدس اسلامی بلند شده است.

روزنامه 19 دی که از بدو شکل گیری به جای انتشار اخبار متناسب با اسم خود! بیشتر رویکرد تفرقه افکنی و حمایت افراطی از برخی اشخاص و جریان های مشکوک را در کارنامه خود دارد، در یادداشتی شرم آور، اقدام به هم آوایی با بلندگوهای دشمن نموده و ضمن ایجاد شبهات مختلف و اختلاف پراکنی، اقدام به توهینی گستاخانه به یادگار و همرزم شهید سلیمانی نموده است.

شورای هماهنگی اصولگرایان قم ضمن محکومیت این اقدام مشکوک، از مسئولین قضائی و مطبوعاتی قم درخواست دارد فورا اقدام به برخورد مقتضی با این جریده وابسته نموده و اجازه ندهند رسانه‌هایی که سهم فراوان و بی حد و اندازه ای از سفره بیت المال دارند به بلندگوی دشمن تبدیل شوند و به نشر اکاذیب و اختلاف افکنی بین مردم بپردازند.

درخواست مردم قم برای برخورد با نشریه هتاک به سردار قاسم سلیمانی

این گزارش حاکی است جمعی از طلاب، دانشجویان و ایثارگران استان قم در نامه‌ای خطاب به دادستان قم خواستار بررسی موضوع شده‌اند.

متن این نامه به این شرح می باشد:

بسم الله القاصم الجبارین

توهین بی‌شرمانه جریده ۱۹ دی به ساحت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی قلب طلاب و اساتید حوزه علمیه قم، دانشجویان و خانواده شهدا را به درد آورد.

در حالی که عموم مردم همچنان سوگوار شهادت این سردار رشید اسلام هستند و فرزندان غیور ملت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای قطع دستان آمریکا از منطقه غرب آسیا تلاش می‌کنند، دست فتنه‌گری از مرکز ایران اسلامی و شهر مقدس قم بیرون می‌آید!

قمی که باید پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد، شاهد بدترین توهین و هتاکی به سردار شهید اسلام، قاسم سلیمانی است و از آن بدتر، در عملی وقیحانه، شهادت آن سردار را به گردن نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌اندازد.

رهبر معظم انقلاب به درستی هشدار داده‌اند که در صورت غفلت از ایادی داخلی استکبار، جای شهید و جلاد عوض خواهد شد و اکنون شاهد هستیم که سخنانی این چنین وقیحانه که بارها از بی بی سی فارسی و صدای آمریکا میشنویم از روزنامه‌ای که نام مقدس ۱۹ دی را بر خود دارد و از شهر مقدس قم، منتشر می‌شود!

تریبونی که سال‌ها قبل برای انتشار ندای حق طلبی مردم قم ایجاد شده بود، در سال‌های اخیر رویه فتنه انگیزی و اختلاف افکنی را در پیش گرفته است و اکنون در حرکت اخیر خود، به سرداری توهین کرده است که نقطه وحدت همه مردم ایران بود.

ما طلاب، اساتید حوزه و دانشجویان، و اقشار مردم قم این حرکت را بخشی از طراحی دشمن برای عادی سازی هجمه به ستون‌های وحدت بخش جامعه ایران می‌دانیم زیرا دشمن پس از تشییع با شکوه و غیر قابل انکار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به این نتیجه رسید که این وحدت باید به هر قیمتی شکسته شود. از این رو به ایادی داخلی ماموریت داده شده تا با طرح سخنان فتنه انگیز و اختلاف افکن سبب تحریک افکار عمومی شوند تا هم قبح این‌گونه حرکات شکسته شود و هم جای شهید و جلاد عوض شده و سرداران رشیدی چون سردار حاجی زاده را نیز ترور شخصیت کنند.

این‌گونه حرکات همچنین در آستانه انتخابات مجلس ظن تلاش برای به هم ریختن فضای جامعه را نیز به ذهن متبادر می‌کند و سرمقاله امروز (چهارشنبه ۲ بهمن) این نشریه هتاک نیز این ظن را تأیید کرده است.

لذا از مسوولان محترم قضایی و به ویژه دادستان قم خواهانیم ضمن برخورد شدید قانونی با این نشریه و دست اندرکاران این توهین و هتاکی، زمینه ادامه این توهین‌ها را از بین برده و برخورد قاطع و محکم بر این جریده هتاک اجرا شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار