یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه در کتاب دبیرستان‌های عربستان سعودی نوشته است همه کسانی به قبور احترام می‌کنند، می‌گویند جان و مالشان حلال است گفت: مردم می‌فهمند که داعش و تکفیریها دشمنان بشریت هستند و همین آگاهی موجب بیداری و فاصله گرفتن مردم از این افراد شده است.
کد خبر: ۸۱۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۶ 23 January 2020

به گزارش تابناک قم، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار لیاقت بلوچ، رئیس جمعیت اسلامی پاکستان و هیأت همراه که در مدرسه علمیه امام سجاد(ع) در قم برگزار شد اظهار کرد: امروز تبلیغاتی که رسانه‌های دنیا زیر نظر اسرائیل علیه ایران می‌کنند، اجازه نمی دهند مردم دنیا در مورد ایران خوب فکر کنند، ولی سخنان شما نشان داد، شما گرفتار تبلیغات دشمن علیه ایران نشده اید.

این مرجع تقلید افزود: دنیای اسلام همه چیز دارد و تنها چیزی که در آن نیست، وحدت است و همین مسئله باعث شده آمریکا بر مسلمانان مسلط شود.

وی عنوان کردند: شما برای ایجاد وحدت به کشور ما آمده اید و این توفیقی است که خدا به شما عنایت کرده است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: شما اشاره به شهادت سردار سلیمانی کردید در حالی که ایشان منادی وحدت بوده و شر داعش را از مسلمانان کم کرد و آمریکا هم او را به همین دلیل به شهادت رساند.

وی در ادامه با اشاره به دوستی دو ملت ایران و پاکستان اظهار کرد: ملت ایران علاقه زیادی به مردم پاکستان دارد، چون مردم پاکستان، مردمانی مخلص و خواهان عظمت اسلام هستند.

این مرجع تقلید افزود: به همین دلیل لازم است دید و بازدید و رفت و آمدها را بیشتر کرده تا از این طریق موجب استحکام بخشی پایه وحدت دو ملت شویم.

وی عنوان کرد: بعضی از خبرنگاران خارجی پیش بنده آمده بودند گفتم، آیا ایرانی که از نزدیک دیده اید با ایران که از رسانه‌های خارجی شنیده اید، فرق دارد، در جواب گفتند، خیلی باهم فرق دارد. این نشان می‌دهد که دید و بازدید می‌تواند نظرات را تغییر دهد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش وحدت و مقاومت در برابر استکبار افزود: مقاومت در برابر دشمن رمز پیروزی است. مردم عراق با اینکه زیر سلطه آمریکایی‌ها بوده‌اند، خروج نیروهای آمریکایی‌ها را تصویب کردند این نشان از اراده است. اگر ملتی اراده کند، می‌تواند موفق شود.

آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر موضوع وحدت و تعلیم آن به دانش آموزان اظهار کرد: باید به جوانان، نوجوانان و دانشگاهیان درس وحدت را بیاموزیم. تکفیری‌ها به فرزندان خود درس تکفیری می‌آموزند. در کتاب دبیرستان‌های عربستان سعودی نوشته است همه کسانی به قبور احترام می‌کنند، می‌گویند جان و مالشان حلال است. مردم می‌فهمند که داعش و تکفیریها دشمنان بشریت هستند و همین آگاهی موجب بیداری و فاصله گرفتن مردم از این افراد شده است.

وی عنوان کرد: آمریکا سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران اجرا کرده به خیال این که ایران فروپاشی خواهد کرد، ولی این گونه نشده و این همان معنای مقاومت است. همین مسئله را باید در کشورهای اسلامی دیگر اجرا کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار