مرجع تقلید شیعیان گفت: در قرآن آمده که با رهبران کفر مبارزه کنید چراکه اینها به هیچ امضا و میثاقی پایبند نیستند و این مبارزه نه به‌خاطر کفر آنها بلکه به‌خاطر پایبند نبودن‌شان به میثاق‌شان است.
کد خبر: ۸۱۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۷ 22 January 2020

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید در پیام تصویری به «دومین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری با محوریت تروریسم دولتی آمریکا و انتقام سخت» که صبح امروز(سه‌شنبه اول بهمن‌ماه) در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، اظهار داشت: موضوع حقوق بشر در قرآن کریم هم آمده و انسان باید جهانی فکر کند و قرآن حیات طیبه را به انسان آموخته است.

وی با بیان اینکه در سوره «مدثّر» سه بار کلمه بشر آمده است، گفت: قرآن مدعی دو رسالت است؛ سفیری از آسمان به نام جبرئیل به زمین آمد و وحی آورد و یک سفیر به نام پیامبر اکرم(ص) آمد و وحی را گرفت و به بشریت مطالب ارزشمندی آموختند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در قرآن به مباحث مختلف ملی و بین‌المللی اشاره‌هایی شده و وجود مبارک پیامبر، ستم‌های فراوانی از مشرکان دید اما نسبت به هیچ کافری شبانه حمله نکرد و در مکتب اسلام چنین چیزی وجود ندارد؛ اما ترامپ کافر، شبانه حاج قاسم سلیمانی را ترور کرد و این مسئله در هیچ مکتبی قابل قبول نیست.

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: در قرآن آمده که با رهبران کفر مبارزه کنید چراکه اینها به هیچ امضا و میثاقی پایبند نیستند و این مبارزه نه بخاطر کفر آنها بلکه بخاطر پایبند نبودنشان به میثاقشان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار