متاسفانه موضوعی در برخی رسانه ها مطرح شده که سم آفلاتوکسین در مواد لبنی و شیرهای خوراکی وجود دارد، که این حرف کاملا غیر منطقی و غیرواقعی است. این موضوع کذب محض بوده و همشهریان فریب برخی تبلیغات را نخورند.
کد خبر: ۸۱۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰ 20 January 2020

به گزارش تابناک قم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به مطرح شدن وجود سم آفلاتوکسین در مواد لبنی و شیر گفت: این موضوع کذب محض بوده و همشهریان فریب برخی تبلیغات را نخورند.

دکتر محمدرضا قدیر در جلسه گروه کاری سلامت و امنیت غذایی استان قم که با حضور معاون استاندار در استانداری قم برگزار شد گفت: متاسفانه موضوعی در برخی رسانه ها مطرح شده که سم آفلاتوکسین در مواد لبنی و شیرهای خوراکی وجود دارد، که این حرف کاملا غیر منطقی و غیرواقعی است.

وی تصریح کرد: تایید ادعای وجود سم در شیر، نیازمند مستندات مهم از سوی آزمایشگاه های معتبر است و نمی توان بدون در نظر گرفتن این موارد، موضوعی را بیان کرد.

همچنین دکتر محمد حضوری متخصص تغذیه و معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: مصرف لبنیات در ایران یک پنجم مصرف لبنیات در دنیا است که با برخی اظهار نظرهای غیرکارشناسی نباید این میزان مصرف را هم کمتر کرد.

وی تصریح کرد: عدم استفاده از مواد لبنی منجر به بروز مشکلات بسیاری برای انسان شده که ادعاهای وجود سم آفلاتوکسین در شیرها و مواد لبنی به کلی رد می شود.

همچنین معاون دامپزشکی استان قم نیز در این جلسه گفت: از سال ها پیش پایش خوراک دامی در استان انجام می شود که با صراحت بیان می کنیم تا این لحظه هیچ گونه مشکلی در مواد خوراکی دام و مواد لبنی وجود ندارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار