استاندار قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه، ۱۲ درصد کاهش طلاق در استان داشته‌ایم که این توفیق باید با تلاش مسئولان در حوزه‌های دیگر مقابله با آسیب‌های اجتماعی گسترش یابد.
کد خبر: ۸۱۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۸ 20 January 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در نشست هم‌اندیشی مشاورین بانوان دستگاه‌های اجرایی، بحث آسیب‌های اجتماعی را از چالش‌های مسئولان استان دانست و افزود: از ظرفیت مشورتی و اجرایی زنان باید در این راستا بهره گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به استفاده از ظرفیت زنان در دستگاه‌های اجرایی برای پیشبرد اهداف دولت در استان قم، بر حمایت از زنان کارآفرین استان تاکید نمود .

سرمست گفت: به برکت جمهوری اسلامی ایران، در راستای حضور اجتماعی بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی فضای مناسبی شکل‌گرفته است که قابل نادیده گرفتن نیست.

وی بیان کرد: برقراری حکومت جمهوری اسلامی موجب شد زنان از انفعال و عدم مشارکت اجتماعی خارج‌شده و در چارچوب ارزش‌های دینی حضور معناداری پیدا کنند.

وی بابیان این‌که ارتقای فرهنگی و سطح سواد و تحصیلات دختران و زنان به‌صورت فوق‌العاده‌ای توسعه‌یافته است گفت: شعور سیاسی و آگاهی زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف قابل‌تحسین است.

سرمست اظهار کرد: در تمام جوامع امروزی و حتی جوامع غربی امروزه گرایش به این است که اساس یک جامعه سالم تحکیم بنیان خانواده است.

وی گفت: اگر بخواهیم جامعه سالم داشته باشیم باید از خانواده شروع کنیم و در این راستا بانوان بسیار تاثیرگذار هستند.

سرمست بابیان این‌که سهم مدیریتی زنان در جامعه آن‌چنان‌که باید نیست گفت: ازنظر تعداد فارغ‌التحصیلان و متخصصین در رشته‌های مختلف سهم زنان رشد چشمگیری داشته است؛ ولی انتظارات به‌حق بانوان در بعد انتصاب به پست‌های مدیریتی هنوز برآورده نشده است.

وی بابیان این‌که از زنان بسیار توانمندی در سیستم اداری برخوردار هستیم خاطرنشان کرد: بانوان می‌توانند با اثبات این توانمندی‌ها، مسیر ارتقای شغلی خود را هموار کنند.

سرمست در ادامه با اشاره به تلاش گروه‌های فمینیستی برای برابری زن و مرد در همه عرصه‌ها بیان کرد: زنان باید به‌جای حرکت در این مسیر به دنبال توسعه عدالت اجتماعی و مطالبه گری ایشان بر اساس شایستگی و شاخص‌های توانمندی و نیازمند تغییر نگرش و توجه به خودباوری و اعتمادآفرینی بانوان در احراز پست‌های مدیریتی باشند.

وی ایجاد تشکلی برای حمایت از زنان کارآفرین را نیز خواستار شد و تاکید کرد: از ظرفیت‌های موجود باید برای ساماندهی و پشتیبانی از زنان کارآفرین در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و مشاغل خانگی استفاده شود.

وی با تاکید بر این‌که بانک اطلاعاتی از زنان نخبه استان قم تشکیل شود گفت: با تحقق این مهم از سرمایه‌های فکری و انسانی استان قم مطلع شده و از توانمندی‌های ایشان استفاده خواهیم کرد.

استاندار قم تصویب سند ارتقای وضعیت زنان استان را نیز موردتوجه قرار داد و گفت: باید برنامه راهبردی و عملیاتی کوتاه‌مدت و بلندمدت در حوزه زنان داشته باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار