رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در سال گذشته 21 واحد صنعتی با اشتغال 498 نفر و در 9 ماه سال جاری 14 واحد صنعتی با اشتغال جدید 128 نفر احیا شد.
کد خبر: ۸۱۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۱ 15 January 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی در جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان قم اظهار کرد: این ستاد براساس مصوبه هیأت وزرا در سال 94 در استان تشکیل شد و بعد از تصویب قانون ستاد، عملکرد آن در سال 97 و سال 98 به صورت جدی تر در قم دنبال شد.

وی ادامه داد: در سال 97 شاهد برگزاری 50 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان قم بودیم، در سال جاری هم در 9 ماه نخست سال جاری 33 جلسه اصلی این کارگروه در استان برگزار و در این جلسات به پرونده 142 واحد صنعتی، 18 واحد کشاورزی، 15 واحد گردشگری و یک مجموعه ورزشی رسیدگی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: اهم اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تدوین و تصویب راهبردها و برنامه‌های عملیاتی برای تحقق رونق تولید و ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی در سال 98 در هفت محور با 30 برنامه و ارائه گزارش عملکرد فصلی توسط دستگاه‌های مسوول بود.

سیجانی با اشاره به واحدهای صنعتی راکد در استان قم اظهار کرد: در سال گذشته 21 واحد صنعتی با اشتغال 498 نفر و در 9 ماه سال جاری تعداد 14 واحد صنعتی با اشتغال جدید 128 نفر احیا شد.

وی ادامه داد: کارگروه احیای معادن راکد و توسعه معادن کوچک در استان قم تشکیل و از 10 معدن هدف گذاری شده در برنامه‌های رونق تولید، سه معدن با اشتغال 12 نفر احیا شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از 68 واحد تولیدی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری در سال 97 بازدید میدانی کردند، در 9 ماه نخست سال جاری هم شاهد بازدید اعضای این گارگروه از 60 واحد تولیدی در 9 ماه نخست بودیم.

سیجانی با اشاره به واحدهای تولیدی بزرگ استان قم اظهار کرد: مدیران واحدهای تولیدی بزرگ استان با اشتغال بالای 100 نفر کارت ویژه ملاقات با استاندار قم بدون تعیین وقت قبلی دریافت کردند.

وی ادامه داد: تقسیط بدهی‌های تامین اجتماعی و بخشودگی جرایم واحدهای تولیدی تا سقف 60 ماه با تصویب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم صورت گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در سال گذشته 72 واحد تولیدی تملیکی در استان شناسایی و 11 واحد اقاله به مالکین، سه واحد بازگشت جانشینی و 26 واحد از طریق مزایده شد و 40 واحد از تملک سیستم بانکی خارج شدند، از 32 واحد باقی مانده نیز 16 واحد آماده اقاله به مالکین و 16 واحد دیگر نیز در حال فروش از طریق مزایده است.

سیجانی با اشاره به صنعت کفش استان قم اظهار کرد: 250 واحد تولید کفش و دمپایی در استان داریم و ساماندهی حداقل 50 واحد کفش و دمپایی بدون مجوز استان و صدور پروانه بهره برداری صنعتی در خارج از شهرک‌های صنعتی و احداث زون تخصصی کفش صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی و ایجاد ارتباط تولیدکنندگان وتامین کنندگان واحدهای تولیدی استان قم با هدف تکمیل زنجیره تولید به ویژه واحدهای که اقدام به ساخت تولید داخلی کالاهای وارداتی نمودند، انجام شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار