معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت در فعالیت‌های اقتصادی استان قم کمترین نقش را دارد، گفت: کاهش دخالت دولت در فعالیت‌های اقتصادی یکی از مزایای این استان است.
کد خبر: ۸۱۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۶ 15 January 2020

به گزارش تابناک قم، حاتم شاکرمی در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ملی و کارگروه استانی که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان قم علیرغم اینکه شاید نسبت به سایر استان‌ها از مساحت کمتری برخوردار است اما یک استان استراتژیک بوده و این استان عملکرد خوبی در زمینهٔ اقتصادی داشته است.

معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت در فعالیت‌های اقتصادی استان قم کمترین نقش را دارد، افزود: کاهش دخالت دولت در فعالیت‌های اقتصادی یکی از مزایای این استان است.

وی کاهش مستمری‌بگیران بیمه بیکاری را یکی دیگر از مزایای استان قم برشمرد و ادامه داد: بیمه‌های اجباری یکی از شاخص‌های دقیق افزایش یا کاهش بیمه کار است که در استان قم نزدیک به 3 درصد بیمه‌های اجباری استان افزایش‌یافته که نسبت به استان‌های دیگر وضعیت خوب و مطلوبی دارد.

شاکرمی تأکید کرد: در مصوباتی که اختیارات به استان‌ها واگذارشده باید مدیران ما در سطح ملی و استانی، این قوانین را به نفع تولیدکننده و اشتغال تفسیر کنند، همچنین ما مشکل قانون نداریم اما نیاز است که برای تولیدکنندگان تصمیم به‌موقع بگیریم به همین دلیل تصمیم بر این شد که در برخی استان‌ها جلسات مشترک استانی و ملی داشته باشیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: استان قم جزو 7 استانی است که کمترین تعطیلی در ارتباط با واحدهای تولیدِی، صنعتی و کشاورزی داشته است، البته نباید اجازه تعطیلی حتی یک واحد تولیدی را بدهیم.

وی در پایان تأکید کرد: در حوزه تعاون و کار باید سعی کنیم خدمات در راستای دولت الکترونیک باشد، تولیدکننده و کارفرما به‌اندازه کافی در حوزه خود دارای مشکل است و نباید آن‌ها را گرفتار کارهای اداری کنیم، این سامانه در استان قم باید راه‌اندازی شود تا وقت کارگر و کارفرما در ادارات گرفته نشود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار