گزارش وضعیت تب برفکی در قم؛
مدیرکل دامپزشکی استان قم با اشاره به شناسایی کانون تب برفکی در استان گفت: جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
کد خبر: ۸۱۳۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۵ 13 January 2020

به گزارش تابناک قم، محمدمهدی رفیعی با اشاره به شناسایی کانون تب برفکی در استان اظهار داشت: اخیراً کانون‌های تب برفکی در بخش جعفریه و بخش مرکزی شناسایی‌شده ولی جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 270 هزار رأس گاو و گوساله و 535 رأس گوسفند و بز واکسیناسیون تب برفکی شده‌اند، ابراز کرد: طرح رایگان واکسیناسیون تب برفکی در استان اجرا شده و بخش عمده‌ای گوسفند و بز استان واکسن دریافت کرده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم با تأکید بر اینکه هیچ کمبود واکسن تب برفکی در استان وجود ندارد، عنوان کرد: بیشتر گوسفند و بزی که در بخش‌های مرکزی و جعفریه دچار تب برفکی شده‌اند مربوط به گله‌هایی بوده که واکسیناسیونی انجام نداده‌اند.

وی با درخواست از دامداران برای واکسیناسیون و مباحث جابه‌جایی دام‌ها تصریح کرد: به میزان کافی واکسن تب برفکی در استان موجود است و دامداران در اسرع وقت نسبت به واکسیناسیون دام‌ها به‌ویژه برای جابه‌جایی از مبدأ قم تا مقصد قم اقدام کنند.

رفیعی با درخواست از دامداران، خرید هرگونه دام را با هماهنگی دامپزشکی استان دانست و افزود: گله‌های جدید و تازه وارد به استان باید با هماهنگی دامپزشکی و بخش خصوصی واکسیناسیون شوند و برای دریافت انواع واکسن‌ها حتماً با دامپزشک یا مرکز مایه‌کوبی مشورت کنند.

منبع: قم نا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار