فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم گفت: طی امسال در قم پروانه شکار برای پرندگان خشک زی و فقط برای روز جمعه صادر شده است.
کد خبر: ۸۱۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۰ 13 January 2020

به گزارش تابناک قم، محمدرضا عابدی مقدم، اظهار داشت: طی یک ماه گذشته با پنج شکارچی غیرمجاز در استان قم برخورد شده است که یا دارای پروانه شکار نبودند و یا اینکه گونه‌های هدایت شده را شکار کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه ۲ پاسگاه محیط بانی ثابت و یک پاسگاه سیار در استان قم دایر است، افزود: پاسگاه‌های محیط بانی در مناطق شکار ممنوع استان قرار دارند و گشت‌های سیار نیز در نقاط مختلف به صورت ۲۴ ساعته گشت زنی دارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم تصریح کرد: طی امسال پروانه شکار برای پرندگان خشک زی از جمله کبک، کیهو، کبوتر چاهی و فاخته و فقط برای روز جمعه صادر شده است.

وی با بیان اینکه مجوز شکار به مدت ۲ ماه از تاریخ ۱۰ آذرماه تا ۱۰ بهمن ماه صادر شده است، افزود: شکار در مناطقی از جمله قاهان، کهندان، کهک، تالاب حوض سلطان و پلنگ دره ممنوع است، همچنین برای حفاظت از پرندگان آبزی مهاجر، شکار در تالاب مره و بهشت معصومه نیز ممنوع است.

عابدی مقدم با اشاره به اینکه دفترچه شناسایی شکارچی به مدت سه سال اعتبار دارد، تصریح کرد: پس از پایان اعتبار شکار، در صورتی که شکارچی جزو محرومین نبوده و ساکن قم باشد پروانه شکار تمدید می‌شود.

وی در خصوص برخورد با ماهیگیران مختلف نیز افزود: فردی در رودخانه قمرود نزدیک به ۵۰۰ ماهی صید کرده بود که با وی برخورد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم در پایان بیان کرد: با توجه به کمبود منابع آبی در استان قم، پروانه ماهیگیری صادر نمی‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار