سید محمد حسینی
کد خبر: ۸۱۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۳ 09 January 2020

ملت ایران این روزها در غم شهادت بزرگ مدافع حرم و قهرمان ملی و نماد امنیت ، غیرت و شرف خود داغدار است. داغی که جبرانی برایش نیست."چو شیر مردان بمیرند جامه ها باید درید، کی نشینیم تا دگر شیری چنین آید پدید ".
بی شک شهادت لباسی است که زیبنده قامت استوار حاج قاسم بود هرچند که برای ما و ملت هایی که به او امید بسته بودند از دست دادنش تلخ و جانکاه است. آنچه دراین ستور می آید بهانه ای است برای تاملی عبرت آموز درجوانب این مصیبت گران با طرح این پرسش که چرا دشمن جرات کرد و چنین جسارتی مرتکب شد؟ آنهم در زمانی که هیچ وقت تا به این اندازه مقتدر نبودیم.

به نوشته روزنامه لس انجلس تایمز ترامپ از بین چند گزینه پیشنهادی مشاوران جنگ طلب خود، گزینه ترور سردار سلیمانی را انتخاب کرد. گذشته از چرایی این تصمیم، این جنایت بزرگ بدست نظامیان امریکایی و آن هم با پذیرش وقیحانه و آشکار مسوولیت آن توسط ترامپ صورت گرفت. بی شک انها از محبوبیت بی نظیر سردار سلیمانی در ایران و منطقه و عواقب اقدام خود باخبر بودند و همچنین می دانستند ترور مقام رسمی یک کشور به معنی اعلام جنگ به آن کشور است.

در بین توجیهات برای ارتکاب این جنایت نکته ای آزار دهنده وجود دارد و آن اینکه حتما مشاوران امنیتی و نظامی ترامپ با استناد به شواهد و دلایلی به خیال خود به او درباره تبعات این اقدام اطمینان خاطر دادند و به او القا کردند که اکنون زمان مناسبی برای ضربه زدن به ایران است . این شواهد و دلایل چیست؟ مگر چه اتفاقی برای ما افتاده که دشمن را به این خطا و طمع انداخته می تواند به سوی ما دست درازی کند.

با کمال احترام و از سر دلسوزی دو دلیل را برای این طمع ورزی و جسارت دشمن مطرح می کنم: در دلیل نخست به این نکته اجمالی بسنده می کنم که شاید در رفتار این سالهای دولتمردان ما و منازعات داخلی پیامی به دشمنان طمعکار و وقیح منتقل شده و آنها را به این تصور باطل کشانده که ایران عزیز ضعیف شده تا جایی که حاضر است از عزت و شرف مردم خود هم در قبال بسته های آبنباتی کوتاه آید.

دلیل دوم تفرقه است که شاید بیش از هر عاملی موجب طمع و توطئه دشمنان خواهد شد . بی جهت نیست رهبر معظم انقلاب همواره بر حفظ و تقویت وحدت تاکید دارند که وحدت رمز پیروزی و موجب قطع و دفع طمع دشمنان است.

و کلام آخر اینکه دشمن اینک در ستیزی آشکار قهرمان ما را از ما گرفت. مالک اشتری که مطمئن از حضورش آسوده می خوابیدیم همو که به تعبیر امیر مومنان (در وصف مالک) در روزهای بیم نمی خوابید و در لحظات ترس از دشمن روی بر نمی تابید. با کمال غم و اندوه ما قربانی بزرگی دادیم که هیچ چیز و هیچ کس حتی تمام ارتش و سران امریکا نمی توانند معادلی برای انتقام و جبران این خسارت بزرگ باشند و چنانچه به این دو نکته عبرت آموز توجه نکنیم چه بسا مجبور شویم هزینه های مشابه و حتی بدتر از آن در آینده متحمل شویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار